Açık Akademik Arşiv Sistemi

2018 sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerlerin sosyal bilgiler ders kitaplarına yansıma düzeyinin incelenmesi = Analysis of the reflection level of the values included in the 2018 social studies teaching program into social knowledge course books.

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Yusuf Keskin
dc.date.accessioned 2024-01-24T12:36:52Z
dc.date.available 2024-01-24T12:36:52Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Bilgin Ceviz, Nihal. (2021). 2018 sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerlerin sosyal bilgiler ders kitaplarına yansıma düzeyinin incelenmesi = Analysis of the reflection level of the values included in the 2018 social studies teaching program into social knowledge course books.. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/101347
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmada 2018 sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerlerin ilköğretim sosyal bilgiler 4, 5, 6, ve 7. sınıf ders kitaplarına yansıtılma düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden tekil tarama modeli kullanılarak yapılan çalışmada veri kaynağı olarak 2018 tarihli sosyal bilgiler öğretim programı ve bu programa bağlı olarak Talim Terbiye Kurulu tarafından kabul edilen sosyal bilgiler 4, 5, 6, ve 7. sınıf düzeyinde 4 ders kitabı kullanılmıştır. Elde edilen veriler tablolar ve görseller yardımıyla betimlenmiştir. Yapılan araştırma sonucunda 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında program 2018 sosyal bilgiler öğretim programı tarafından vurgulanması öngörülen değerlerin ders kitaplarına yansıma düzeyinin örtüştüğü, 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında "İnsanlar, Yerler ve Çevreler" öğrenme alanında "dayanışma" değerinin ders kitabına yansıma düzeyinin örtüşmediği, 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında "İnsanlar, Yerler ve Çevreler" öğrenme alanında "vatanseverlik ve doğal çevreye duyarlılık" değerlerinin ders kitabına yansıma düzeyinin örtüşmediği, 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında "Birey ve Toplum" öğrenme alanında "sorumluluk", "Kültür ve Miras" öğrenme alanında "estetik", "Üretim, Dağıtım ve Tüketim" öğrenme alanında "dürüstlük", "Etkin Vatandaşlık" öğrenme alanında "barış", "Küresel Bağlantılar" öğrenme alanında "saygı" değerinin ders kitabına yansıma düzeyinin örtüşmediği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstract In this study, it was aimed to examinet he application levels of the values in the 2018 social studies education program into primary school social studies 4th, 5th, 6th and 7th grade textbooks. In the study, which was carried out using the document analysis technique, one of the qualitative research methods, the social studies education program dated 2018 and 4 textbooks at the 4th, 5th, 6th and 7th grade level accepted by the education board were as the daha source. The data obtained are described with the help of tables and visuals. As a result of the researches, the level of reflection of the values predicted to be emphasized by the 2018 social studies teaching program in the classroom social studies book matches with the textbooks, the level of reflection of "solidarity" value in the field of learning "People, Places and Environment" in the 5th grade social studies textbook in not met, in the 6th grade social studies textbook, in the field of learning "People, Places and Environment" patriotism and sensitivity to social environment" values do not meet the level of reflection in te textbook, in the 7th grade social studies book, "responsibility" in the field of learning "Individual and Society", "aesthetics" in the field of learning "Culture and Herigate" "honesty" in the field of "Production, Distribution and Comsumption" "peace" in the "Active Citizenship" learning area,"respect" in the "Global Links" learning area did not match the level of reflection in the textbook.
dc.format.extent v, 227 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Değer
dc.subject Değerler eğitimi
dc.subject Sosyal bilgiler öğretim programı
dc.subject Ders kitabı incelemesi
dc.subject Value
dc.subject Values education
dc.subject Social studies education program
dc.subject Textbook review
dc.title 2018 sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerlerin sosyal bilgiler ders kitaplarına yansıma düzeyinin incelenmesi = Analysis of the reflection level of the values included in the 2018 social studies teaching program into social knowledge course books.
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Bilgin Ceviz, Nihal
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/