Bu araştırmada 2018 sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerlerin ilköğretim sosyal bilgiler 4, 5, 6, ve 7. sınıf ders kitaplarına yansıtılma düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden tekil tarama modeli kullanılarak yapılan çalışmada veri kaynağı olarak 2018 tarihli sosyal bilgiler öğretim programı ve bu programa bağlı olarak Talim Terbiye Kurulu tarafından kabul edilen sosyal bilgiler 4, 5, 6, ve 7. sınıf düzeyinde 4 ders kitabı kullanılmıştır. Elde edilen veriler tablolar ve görseller yardımıyla betimlenmiştir. Yapılan araştırma sonucunda 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında program 2018 sosyal bilgiler öğretim programı tarafından vurgulanması öngörülen değerlerin ders kitaplarına yansıma düzeyinin örtüştüğü, 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında "İnsanlar, Yerler ve Çevreler" öğrenme alanında "dayanışma" değerinin ders kitabına yansıma düzeyinin örtüşmediği, 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında "İnsanlar, Yerler ve Çevreler" öğrenme alanında "vatanseverlik ve doğal çevreye duyarlılık" değerlerinin ders kitabına yansıma düzeyinin örtüşmediği, 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında "Birey ve Toplum" öğrenme alanında "sorumluluk", "Kültür ve Miras" öğrenme alanında "estetik", "Üretim, Dağıtım ve Tüketim" öğrenme alanında "dürüstlük", "Etkin Vatandaşlık" öğrenme alanında "barış", "Küresel Bağlantılar" öğrenme alanında "saygı" değerinin ders kitabına yansıma düzeyinin örtüşmediği sonucuna ulaşılmıştır.
In this study, it was aimed to examinet he application levels of the values in the 2018 social studies education program into primary school social studies 4th, 5th, 6th and 7th grade textbooks. In the study, which was carried out using the document analysis technique, one of the qualitative research methods, the social studies education program dated 2018 and 4 textbooks at the 4th, 5th, 6th and 7th grade level accepted by the education board were as the daha source. The data obtained are described with the help of tables and visuals. As a result of the researches, the level of reflection of the values predicted to be emphasized by the 2018 social studies teaching program in the classroom social studies book matches with the textbooks, the level of reflection of "solidarity" value in the field of learning "People, Places and Environment" in the 5th grade social studies textbook in not met, in the 6th grade social studies textbook, in the field of learning "People, Places and Environment" patriotism and sensitivity to social environment" values do not meet the level of reflection in te textbook, in the 7th grade social studies book, "responsibility" in the field of learning "Individual and Society", "aesthetics" in the field of learning "Culture and Herigate" "honesty" in the field of "Production, Distribution and Comsumption" "peace" in the "Active Citizenship" learning area,"respect" in the "Global Links" learning area did not match the level of reflection in the textbook.