Açık Akademik Arşiv Sistemi

Etkin iletişim ve kurum imajı (Aydın Örme A.Ş. örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Adem Uğur
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:32Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:32Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Kaymak, Kemal . (2005). Etkin iletişim ve kurum imajı (Aydın Örme A.Ş. örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93652
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract SAÜ, Sosyal Bilimler EnstitüsüYüksek Lisans Tez Özeli Tezin Başlığı: Etkin İletişim ve Kurum imajı Tezin Yazarı: Kemal Kaymak Danışman; Prof. Dr. Adem UĞUR Kabul Tarihi: 28 Eylül 2005Sayfa Sayısı: VII (5n kısım) + 106 (tez) + 2 (ekler) Anabilimdalı: Çalışma Ekonomisi Bilim Dalı: insan Kaynaklan Yönetimi ve End. İlişk. Kurum imajı kavramı, işletmelerin geniş kitlelere hitap etmeye başlaması ile birlikte ortaya çıkmış bir kavramdır. Kavramın önemi, 1970'li yılların sonlarına doğru daha iyi anlaşılmış ve konuya stratejik bakış açılan ile yaklaşılmaya başlanmıştır. Bu çalışmanın araştırma problemi, kurum içi iletişim ile kurum imajı arasındaki bağlantının ortaya konulması ve kurum içi iletişimin kurum imajını ne yönde etkilediği sorusuna yanıt aranması olarak ifade edilebilir. Bu bağlamda, bu çalışmanın amaçlarım şu şekilde ifade etmek mümkündün a. Kurum içi iletişimin kurumun iç ve dış imajı üzerindeki etkileri neler olabilir? b. Etkin bir kurum içi iletişim sistemi ile olumlu bir kurum imajı arasında nasıl bir bağlantı vardır? c. Kurum içi iletişim çalışanların işletmeyi benimsemesinde nasıl bir rol oynar? Bu sorulara cevap ararken, literatür taramasına ek olarak, çalışanların kurum içi iletişim konusundaki düşüncelerini alabilmek amacı ile anket çalışmasına başvurulmuştur. Anket çalışmasının tercih edilmesinin nedeni, çalışanların düşünceleri hakkında birincil elden verilere ulaşmaktır. Bu çerçevede yapılan çalışma sonucunda; etkin bir kurum jçi iletişim sisteminin, kurumun iç ve dış imajını destekleyici bir etkiye sahip olduğu anlaşılmaktadır. îşletme-çalışan amaçlarının bütünleştirilmesini sağlaması açısından iç imaja olumlu yönde etki ederken; çalışanların işletmeye bağlılıklarının arttırılması yoluyla, verimli ve kaliteli ürünler üretilmesini teşvik etmesi açısından da dış imaja olumlu yönde etki etmektedir. Bu çerçevede kısaca denilebilir ki; iletişim, hem iç hem de dış imajın temel unsuru ve etkenidir. Anahtar Kelimeler: Kurum İmajı, Kurum Kimliği, Kurum Kültürü, Kurum İçi İletişim.
dc.format.extent VII, 112 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Kurum imajı
dc.subject Kurum kimliği
dc.subject Kurum kültürü
dc.subject Kurum içi iletişim
dc.title Etkin iletişim ve kurum imajı (Aydın Örme A.Ş. örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Kaymak, Kemal
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record