Açık Akademik Arşiv Sistemi

xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.title.metadata.type

xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.title.metadata.type

Sort by: Order: Results:

  • ÖZGENÇ NESLİHAN (Ulakbilge sosyal bilimler dergisi, 2018-02)
    Hollanda için Altınçağ olarak da nitelendirilen 17. Yüzyıl, sosyo-kültürel ve ekonomik açıdan büyük değişimlerin yaşandığı bir dönemdir. Protestanlık sonrası yaşanan bu toplumsal değişimler Kuzey Avrupa Sanatına yön vermiş, ...
  • ERDOĞDU, NESLİHAN; Caymaz, Önder; 0000-0001-5643-0518; Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anabilim Dalı (İdil Sanat ve Dil Dergisi, 2020-07)
    Genel içeriğiyle varlık, varoluş, uzay ve tanrı gibi kavramları ele alan metafizik, felsefenin bir dalıdır. Bilimden farklı yöntem ve bakış açılarıyla, bu kavramlarla ilişkili sorulara yanıt aramıştır. Tüm bu soruların ...
  • ÖZGENÇ NESLİHAN (Sobider Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences, 2015-12)
    Tarih öncesinde büyü ayinlerinin tinsel ritüelleriyle başlayan inancın görünür kılınma çabası, dinlerle birlikte ruhani bir ihtiyaca dönüşmüştür. Dolayısıyla dinlerin toplum üzerindeki etkisini arttırmak adına tanrılar ...
  • Özaras, Mustafa Emrah (Sobider, 2021-10)
    Farklı toplum ve inanışlarda kendine yer bulan acı çekme ritüellerinin sanata yansıması, bu ritüellerin görsel bir şekilde betimlenerek, seyirlik nesne haline dönüşüyle başlamaktadır. 1960’larda ortaya çıkan Beden Sanatı ...
  • Özaras, Mustafa Emrah (Ulakbilge, 2019-10-01)
    Sanattaki melezleşme süreci, dil, din, ırk vb. diğer kültürel melezleşmeler gibi tarihsel bir süreç içerisinde gerçekleşmiştir. Kolonyalist dönem özellikle Avrupa sanatındaki melezleşmenin zirve yaptığı dönem olarak ...
  • ERDOĞDU, NESLİHAN; Caymaz, Önder; Yılmaz, Aysu (Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences, 2020-06)
    İnterior olarak tanımlanan iç mekân resimleri, 17. yy’da Felemenk sanatında popülerlik kazanmış ve portre, manzara gibi bağımsız bir konu olarak sanat tarihinde yerini almıştır. Protestanlığın dini ...
  • ERDOĞDU, NESLİHAN; Ertop, Sümeyye; Özdemir, Uğur (Ulakbilge sosyal bilimler dergisi, 2020-02)
    İnsanın doğa ile ilişkisi var olduğu ilk andan itibaren başlamaktadır. Bu ilişki doğanın insan karşısındaki gücü ve insana sunduklarıyla yaşamsal bir öneme sahip olmuştur. İnsan-doğa arasındaki bu organik bağın getirdikleri ...
  • ÖZGENÇ NESLİHAN (Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Dergisi, 2011-10-13)
    Ataerkil toplumlarda eril gücün kadına atfettiği kimlikler, kadını doğurganlığı gereği kapalı bir mekâna yerleştirirken, eril güç de bu mekânların belirleyicisi ya da mimarı olmuştur. Kutsanan kadının kabul edilirliği, ...
  • Erdoğdu Özgenç, Neslihan; Ertop, Sümeyye (Yedi Sanat Tasarım ve Bilim Dergisi, 2021-01)
    Foucault’nun heterotopya kavramı heterojen kimliğiyle, birbiriyle bağdaşmaz unsurların yan yana, üst üste geldiği, ötekiliğin deneyimlendiği mevkileri yansıtır, postmodern dönemin hetorojenliğe ve ötekiliğe ...
  • AYAS ÖNOL, TUĞBA (Arslan Topakkaya, 2023-12-20)
    Donna Haraway, dünyanın sonunun ümitsizlik içinde ilan edildiği yirmi birinci yüzyılda karşılaştığımız sorunlarla sanat, teknoloji ve bilimin eşsiz bir birleşimiyle başa çıkabileceğimizi iddia eder. Bunun için siborg, ...
  • ERDOĞDU, NESLİHAN; KARAALİOĞLU ONUR; ÖMÜR İHSANUR (Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Dergisi, 2020-10)
    Doğa ve kadın sömürüsüne dikkat çekmeyi hedefleyen ekofeminizm, ekoloji ve feminizmin sentezinden oluşan sosyal bir harekettir. Ekofeminizm teorilerini, eril hâkimiyet ile doğanın sömürülmesi arasındaki ilişki üzerine ...
  • ERDOĞDU, NESLİHAN; BOZDURGUT, AYŞE; Hacıoğlu, Esna (Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences, 2021-01)
    Modern sanatın nihai yönelimi olan non-figüratif ifadenin ve sanatta duyusal ilgilerden arındırılan geometrik soyutlamanın son noktası olarak soyut sanat, nesnel dünyanın temsilinden uzaklaşarak temellerini duygu ya da ...
  • ERDOĞDU, NESLİHAN; Keskin, Ferhan (Ulakbilge sosyal bilimler dergisi, 2021-02-19)
    Zaman genel olarak, ölçülmüş veya ölçülebilen süre kapsamında geçmişten günümüze geleceğin ilerleyişi olarak tanımlanır. Zaman, iki ardışık olay arasında geçen süre ile birlikte anı ve deneyimlere bağlı olarak belleğimizde bir ...
  • ERDOĞDU, NESLİHAN; YILMAZ, ŞİRİN; Parlak, Volkan (Görünüm Dergisi, 2021-06-05)
    Günümüzde Post-Fordizm, modern kapitalizmin Fordist üretim biçiminden farklı olarak, yaratıcı ifadeyi ve sembolik maddi üretimi yani gösterge üretimini, Neoliberalizmle birlikte kendi ekonomi politiğinin temel niteliğine ...
  • ERDOĞDU, NESLİHAN; Tatar, Ayşe Gül (Sobider Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences, 2021-04)
    Bilgiye, isteğe, kurala veya belli bir sebebe dayanmaksızın oluveren tesadüfî karşılaşmayı tanımlayan rastlantı, gündelik yaşamda olduğu gibi sanat alanında da sıkça karşılaşılan bir kavramdır. Rastlantının etkisiyle ...
  • ÖZGENÇ NESLİHAN,GÜLER MEHMET (Sobider Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences, 2016-12)
    Hristiyanlığın Roma İmparatorluğunun resmi dinî olmasıyla birlikte din ve sanat ilişkisi Avrupa sanatı için kurumsallaşmaya başlamıştır. Prestijlerini artırmak ve dine sadakatlerini göstermek adına resim siparişi veren ...
  • ERDOĞDU, NESLİHAN; Öztürk, Mustafa Adil (İdil Sanat ve Dil Dergisi, 2021-02)
    Korku kavramı insanın ani uyarıcılara gösterdiği fizyolojik tepkilerden daha fazlasını içerir. Korku her ne kadar biyolojik bir tepkime sonucu oluşsa da, korkunun oluşmasında kültürel ve psikolojik deneyimlerin etkisi ...
  • ERDOĞDU, NESLİHAN; Renda, Figen Şerife (Ulakbilge sosyal bilimler dergisi, 2021-03)
    Oyun denildiğinde ilk akla gelen çocuklar olsa da, oyun yetişkinlerin dünyasında hayatın her alanında karşımıza çıkmaktadır. Oyuncak ise oyunun nesnel boyutudur ve gerçek bir varlığın taklidi, ya da anlamlar yüklü basit ...
  • ÖZGENÇ NESLİHAN (Yedi Sanat Tasarım ve Bilim Dergisi, 2014-01-01)
    Gülme eylemi, sadece neşe ve mutluluğu ifade etmez, diğer bir yanıyla alaycı bir tavrı da açığa çıkarır. Alaycı yıkıcılığından rahatsızlık duyulan gülme eylemi, tarih boyunca kontrol altına alınması gereken toplumsal bir ...
  • ERDOĞDU, NESLİHAN; ÖMÜR, İHSANUR (Sobider Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences, 2020-08)
    Toprak, yaşamsal öneminin dışında, iktisadi ve kültürel açıdan da insanı kendine bağımlı kılan unsurların başında gelmektir. Toprağa bağlı üretim sonucu oluşan ticari ilişkiler, ekonomik faaliyetleri artırarak kırsal ...