Açık Akademik Arşiv Sistemi

Sadi Işılay'ın keman taksim icrâlarının müzikal analizi = Musical analysis of Sadi Işılay's violin taksim performances

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Dilek Cantekin Elyağutu
dc.date.accessioned 2024-01-26T12:10:47Z
dc.date.available 2024-01-26T12:10:47Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Örsel, Halis Murat. (2023). Sadi Işılay'ın keman taksim icrâlarının müzikal analizi = Musical analysis of Sadi Işılay's violin taksim performances. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/101582
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Yapılan çalışmada, Klasik Türk müziğinin önemli keman icrâcılarından olan Sadi Işılay'ın beş farklı makamda yapmış olduğu taksimler ele alınarak tavrı makamsal analizi değerlendirilmiştir. Bu çalışma betimsel tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Işılay'ın keman icrâ ederken tekniğini kullanış biçimi ve uygulamış olduğu süslemeleri de ayrıca ele alınarak değerlendirilip taksimler analiz edilmiştir. Işılay'ın icrâ etmiş olduğu taksimlerde uygulamış olduğu nüans ve süslemeler genellikle çarpma, glissando, vibrato gibi Türk müziğine özgü teknikleri kendi icrâ tavrına has bir biçimde kullandığı duyulmaktadır. Yapılan taksimlerde öncelikli olarak taksimler notaya alınmış, taksimlerin makamsal analizi yapılmış, son olarak da icrâ tekniği analizi gerçekleştirilmiştir. Sadi Işılay'ın sosyal medya ortamlarında da bulunan keman ile farklı makamlarda yapmış olduğu taksim icrâları notaya alınarak müzikal analizi yapılmıştır. Araştırmada Sadi Işılay'ın 4 adet (Acem Aşirân, Segâh, Kürdîlihicazkâr, Hicazkâr makamlarında) giriş taksimi ve 1 adet (Hicazkâr makamından Nihâvend makamına) geçiş keman taksim icrâsının müzikal olarak incelenmesi gerçekleştirilmiştir.
dc.description.abstract In the study, Sadi Işılay, who is one of the important violin players of Classical Turkish Music, evaluated the maqam analysis of his attitude by considering the improvisations he made in five different maqams. This study was conducted using the descriptive survey model. The way Işılay used his technique while playing the violin and the decorations he applied were also evaluated and analyzed, and the taksims were analyzed. It is heard that the nuances and embellishments that Işılay has applied in the improvisations he has performed, generally use techniques specific to Turkish music such as percussion, glissando, vibrato, in a way specific to his performance style. In the improvisations, firstly, the improvisations were notated, the modal analysis of the taksims was made, and finally, the analysis of the execution technique was carried out. The musical analysis of Sadi Işılay's performances of the violin, which is also found in social media environments, and the taksim performances he made in different maqams were notated. In the research, the musical examination of Sadi Işılay's 4 (Acem Aşirân, Segâh, Kürdîlihicazkâr, Hicazkâr maqams) entrance taksim and 1 (Hicazkâr makam to Nihâvend makam) transitional violin taksim performance was carried out.
dc.format.extent viii, 65 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Keman,
dc.subject Taksim,
dc.subject Taksim Analizi,
dc.subject Makam,
dc.subject Makamsal Analiz,
dc.subject Violin,
dc.subject Taksim,
dc.subject Taksim Analysis,
dc.title Sadi Işılay'ın keman taksim icrâlarının müzikal analizi = Musical analysis of Sadi Işılay's violin taksim performances
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Bilimler Ana Sanat Dalı, Müzik Bilimleri Bilim Dalı
dc.contributor.author Örsel, Halis Murat
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/