Show simple item record

dc.date 2011
dc.date.accessioned 2022-11-10T08:23:14Z
dc.date.available 2022-11-10T08:23:14Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.issn 1301-3769
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/98398
dc.description.abstract Tüketim günümüzde pek çok farklı disiplinden araştırmacıların ortak çalışma alanı olmuştur. Post-modern çağda tüketimde ortaya çıkan köklü değişiklikler farklı açılardan incelenmiştir. Bu dönemde artık tüketim ihtiyaçlar tarafından yönlendirilmemekte, (birileri tarafından) ihtiyaçlar ortaya çıkarılmakta ve yönlendirilmektedir. Semboller ve imajlar ön plana çıkmış, “tüketim” bir yaşam tarzı olarak tanımlanmış ve “tüketmek iyidir, daha çok tüketmek daha iyidir” sloganı ile bireyler yönlendirilmiştir. Ancak bu yaklaşım tüketiciler üzerinde psikolojik ve sosyolojik olarak farklı etkiler göstermiştir. Kural tanımayan tüketim, doyumsuzluğu giderememiş, bazılarında “tüketim hastalıkları” ortaya çıkarken, bir kısım tüketici “tüketmeme” yönünde ters bir harekete geçmiş; Bazı tüketiciler ise tüketime devam edebilmek için “kendilerini tüketmeye” başlamışlardır. Bu çalışmada “tüketim” özellikle bu şekildeki farklı etkileri açısından ele alınmıştır. en_US
dc.description.abstract Consumption, today, is a common area of research for many scholars from various disciplines. Radical and fundamental transformation, seen in postmodern era is being examined from different perspectives. In this era, the “consumption” is no more directed by the “needs”, but needs are being revealed and managed by somebody. Images and symbols are highlighted, consumption is described as a lifestyle and people are directed by the motto of “consumption is good, more consumption is better”. On the other hand, from the sociologic and psychological point of view, this type of approach resulted in some different and unexpected effects on consumers. Unlimited consumption desire could not make up the dissatisfaction and some consumption diseases raised: Some consumers entered in a reverse action of “not consuming” while some others started consuming “themselves” in order to continue consumption. This study especially focuses on these types of different effects of consumption. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject Consumption en_US
dc.subject postmodern marketing en_US
dc.subject consumed consumers en_US
dc.subject Tüketim ve tüketici en_US
dc.subject Tükenen tüketici en_US
dc.subject postmodern tüketici en_US
dc.subject consumed consumers en_US
dc.title Tüketilen Tüketici en_US
dc.type article en_US
dc.identifier.volume 13 en_US
dc.identifier.startpage 61 en_US
dc.identifier.endpage 72 en_US
dc.relation.journal Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Dergisi en_US
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.contributor.author Kuzu, Ali
dc.contributor.author Özveren, Hanife


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess