dc.date | 2008 | |
dc.date.accessioned | 2022-11-04T07:12:57Z | |
dc.date.available | 2022-11-04T07:12:57Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.isbn | 1301-3769 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12619/98367 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, 2006–2007 eğitim öğretim yılında Bolu iline ataması yapılan çeşitli branşlardaki 24 kız ve 19 erkek (n=43) stajyer öğretmenin mesleki yeterliklerini kazanma düzeylerine ilişkin algılarını belirlemektir. Araştırma, betimsel tarama modelinde olup araştırmada Saka –Titrek ve Saka (2006) tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Anketten elde edilen verilerde stajyer öğretmenlerin her bir maddeye karşı yeterlik algılarının yüzde ve frekansları belirlenmiş ve cinsiyet açısından yeterlik algıları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı Cramer V katsayısı ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda stajyer öğretmenlerin genel olarak mesleğe karşı kendilerini “büyük ölçüde” yeterli olarak algıladıkları ve algı düzeyleri arasında cinsiyet değişkeni açısından “anlaşılır açıklamalar ve yönergeler verme” yeterliğinde cinsiyet açısından anlamlı bir ilişki gözlendiği diğer maddelerde cinsiyet ile öğretmenlerin yeterlik algıları arasında anlamlı ilişki olmadığı saptanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the perception of assistant teachers (24 female, 19 male, n=43) assigned to Bolu of different branches as to the level of acquiring occupational skills The study is in the descriptive scanning model and uses a questionnaire developed by Saka-Titrek and Saka (2006). From the data acquired from the questionnaire, the percentage and frequency of efficiency level of teachers towards each article are determined and it is tested through Cramer V factor if there is a meaningful difference in efficiency levels in terms of sex. After the study is completed, it is found that the assistant teachers generally find themselves highly efficient in the occupation, and a meaningful relation is observed in terms of sex in the” giving understandable explanations and instructions” adequacy in terms of sex variable and it is found that there is no meaningful relation between the sex and teachers’ efficiency perception in other articles | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | assistant teacher | en_US |
dc.subject | occupational efficiency perception | en_US |
dc.subject | stajyer öğretmen | en_US |
dc.subject | öğretmen yeterlikleri | en_US |
dc.title | Stajyer Öğretmenlerin Mesleki Yeterliklerini Kazanma Düzeylerine İlişkin Algıları | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.startpage | 257 | en_US |
dc.identifier.endpage | 275 | en_US |
dc.relation.journal | Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Dergisi | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.contributor.author | Akın Kösterelioğlu, Meltem | |
dc.contributor.author | Kösterelioğlu, İlker |
The following license files are associated with this item: