Açık Akademik Arşiv Sistemi

Stajyer Öğretmenlerin Mesleki Yeterliklerini Kazanma Düzeylerine İlişkin Algıları

Show simple item record

dc.date 2008
dc.date.accessioned 2022-11-04T07:12:57Z
dc.date.available 2022-11-04T07:12:57Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.isbn 1301-3769
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/98367
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, 2006–2007 eğitim öğretim yılında Bolu iline ataması yapılan çeşitli branşlardaki 24 kız ve 19 erkek (n=43) stajyer öğretmenin mesleki yeterliklerini kazanma düzeylerine ilişkin algılarını belirlemektir. Araştırma, betimsel tarama modelinde olup araştırmada Saka –Titrek ve Saka (2006) tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Anketten elde edilen verilerde stajyer öğretmenlerin her bir maddeye karşı yeterlik algılarının yüzde ve frekansları belirlenmiş ve cinsiyet açısından yeterlik algıları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı Cramer V katsayısı ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda stajyer öğretmenlerin genel olarak mesleğe karşı kendilerini “büyük ölçüde” yeterli olarak algıladıkları ve algı düzeyleri arasında cinsiyet değişkeni açısından “anlaşılır açıklamalar ve yönergeler verme” yeterliğinde cinsiyet açısından anlamlı bir ilişki gözlendiği diğer maddelerde cinsiyet ile öğretmenlerin yeterlik algıları arasında anlamlı ilişki olmadığı saptanmıştır. en_US
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the perception of assistant teachers (24 female, 19 male, n=43) assigned to Bolu of different branches as to the level of acquiring occupational skills The study is in the descriptive scanning model and uses a questionnaire developed by Saka-Titrek and Saka (2006). From the data acquired from the questionnaire, the percentage and frequency of efficiency level of teachers towards each article are determined and it is tested through Cramer V factor if there is a meaningful difference in efficiency levels in terms of sex. After the study is completed, it is found that the assistant teachers generally find themselves highly efficient in the occupation, and a meaningful relation is observed in terms of sex in the” giving understandable explanations and instructions” adequacy in terms of sex variable and it is found that there is no meaningful relation between the sex and teachers’ efficiency perception in other articles en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject assistant teacher en_US
dc.subject occupational efficiency perception en_US
dc.subject stajyer öğretmen en_US
dc.subject öğretmen yeterlikleri en_US
dc.title Stajyer Öğretmenlerin Mesleki Yeterliklerini Kazanma Düzeylerine İlişkin Algıları en_US
dc.type article en_US
dc.identifier.volume 10 en_US
dc.identifier.startpage 257 en_US
dc.identifier.endpage 275 en_US
dc.relation.journal Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Dergisi en_US
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.contributor.author Akın Kösterelioğlu, Meltem
dc.contributor.author Kösterelioğlu, İlker


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess