Açık Akademik Arşiv Sistemi

Genel lise ve imam hatip lisesi öğrencilerinin popüler müziğe yaklaşımı

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Faruk Kılıç
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:54:19Z
dc.date.available 2021-04-01T12:54:19Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Yüksel, Reyhan . (2007). Genel lise ve imam hatip lisesi öğrencilerinin popüler müziğe yaklaşımı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92521
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Popüler müzik, sanayi devrimi sonrası `halk kültürü' anlamından uzaklasarak nitelik açısındanfarklılasan popüler kültürün en etkili görünümlerinden biri olarak ele alınmıstır. Popüler müzik,belirli müzik türlerinin belirlenip incelenmesi anlamında kullanılmamıs, kültürel değisim süreciiçerisinde sekillenen ve değisen kültürel bir görünüm olarak incelenmistir.Bu çalısmanın arastırma amacı, genel lise öğrencileri ile imam-hatip lisesi öğrencilerininpopüler müziğe yaklasımını ölçmek, olarak belirlendi. Dini eğitim alan öğrencilerle geneleğitim alan öğrencilerin müziğe yaklasımlarında farkın olup olmadığı tespit edilecektir. Buamaç doğrultusunda popüler müziğe yaklasımı belirleyeceği düsünülen ifadelerin yer aldığıanket formu hazırlandı. ?lk olarak müzik dinleme ile ilgili olgusal durumu tespit etmekamaçlandı. Öğrencilerinin müzik dinleme alıskanlıkları nasıldır ve ne tür müzik dinlerler?.Anketin geri kalan kısmı yargı ifadelerinden olusmustur. Anket formundaki ifadeler asağıdakiamaçlar doğrultusunda belirlendi;a) Kültürel açıdan müziğe yaklasımları nasıldır?b) Müziğin insana etkisi ile ilgili kanaatleri nedir?c) Bireylerin hayatında müzik ne ifade ediyor?d) Müzik türleri ile ilgili kanaatleri nedir?e) Sarkı dinlerken dini duyarlılık gösteriyorlar mı?f) ?mam-hatip ve genel lise öğrencilerinin anketteki ifadelere katılıp katılmama durumunasıldır? ?ki gruba ait sonuçları karsılastırılacaktır. Böylece müziğe yaklasımlarındafarklılık olup olmadığını anlasılacaktır.Bu amaçlar doğrultusunda hazırlanan anket formu ?stanbul ili, Eyüp ilçesindeki üç genel lise veimam-hatip lisesinde uygulanmıstır. Anket verilerinin yorumlanabilmesi için amacımıza uygunanaliz testleri uygulandı. Öğrencilerin, müzik dinleme eğilimlerinin yüksek olduğu görüldü.Dinlenen müzik türlerinin belirlenmesinde bireylerin psikolojik durumu, ruh halleri vekendilerini nasıl hissettikleri en etkili durumdur. Genel lise ve imam-hatip lisesi öğrencilerininmüziğe yaklasımlarında; özellikle kültürel açıdan ve insana etkisi bakımından farklılık olduğugörülüyor. ?ki grubun yasamlarında, müziğe atfettikleri önem de farklıdır. Dinlenen müziktürleri ve müzik türleri ile ilgili kanaatlerinde açık bir farklılık yoktur. Sarkı dinlerken dinihassasiyeti gösterenler arasıda imam-hatip öğrencileri çoğunluğu olusturmustur.Anahtar Kelimeler: Popüler Kültür, Popüler Müzik, Genel Lise, ?mam-hatip Lisesi
dc.description.abstract Popular music has been handled as the most impressive reflection of popular culture thatdiverged from its meaning of public culture and diversified in terms of qualitative faeturesfollowing industrial revulotion. Popular music is not meant the determination and examinationof certain music types, but studied as an altering culturel appearance that took its shape withinchancing culturel process.The purpose of this study is aimed at measuring the approach of both, students from highschools and students from religious oriented schools towards popular music. It will be tried tofind out whether there is any differenece between these two type of students in their appoachtowards popular music. In line with this purpose, a questionnaire believed to determineapproaches toward popular music was prepared. First it was aimed to establish conseptualground regarding listening to music. What are student?s habit in music and what kind of musicdo they listen to? The remainder of questionnaire includes judgements. Expressions inquestionnaire have been determined in compliance with purpose below;a) What are their approaches to music in tens of culturel facts?b) What are their opinions about the impact of music on human?c) What is the meaning of music in individual?s life?d) What are their opinions concerning music types?e) Do they show any sensitivity when listening to music?f) What is the situation of students involved concerning their participation in thequestionnaire ? Outcome obtained from these two varying oriented students will becompared thereby reaching a conclusion as to whether tehere is any difference in theirapproach to music?The questionnaire was conducted in ?stanbul?s Eyüp district with the help of three high schooland religious school.Analyzing tests were carried out in order to asses tne outcome of questionnaire. It was seen thatstudents have strong inclination to listen to music. Individual?s phsciological condition and theirfeeling at time play the most crucial role. These two tpye students differ in their approach tomusic especially in tems of cultur and its impact on human. Also the importance these twogroups students attribute to music in their life is different. There is no obvious difference in theiropinions related to music types listened. Students from religious oriented high schools constitutethe majority among those who have religious sensitivity when listening to music.Keywords: Popular Culture, Popular Music, High School, Religious Orıented High School
dc.format.extent VII, 91 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Popüler kültür
dc.subject Popüler müzik
dc.subject Genel lise
dc.subject İmam-Hatip lisesi
dc.title Genel lise ve imam hatip lisesi öğrencilerinin popüler müziğe yaklaşımı
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Din sosyolojisi Bilim Dalı
dc.contributor.author Yüksel, Reyhan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/