Açık Akademik Arşiv Sistemi

Viraj denge çubuğunun yapısal analizi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Muhammet Cerit
dc.date.accessioned 2021-03-25T11:50:04Z
dc.date.available 2021-03-25T11:50:04Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Taşatar, Cemil . (2006). Viraj denge çubuğunun yapısal analizi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/81979
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Otomotiv sanayinde yaygın olarak viraj denge çubukları, araçların özellikle virajlıyollarda dengesiz yük da ılımlarını kontrol altına alınmasını ve aracın dengedekalmasını sa lar.Bu çalı mada viraj denge çubu unun sonlu elemanlar metodu ile yapısal analizi,üretici firmalar tarafından belirlenen test artları do rultusunda yapılarak maksimumgerilme ve maksimum deformasyonların olu tu u kritik bölgeler tespit edilecektir.Bu sayede tasarım a amasındaki viraj denge çubuklarının mekanik performanslarınıniyile tirilmelerine ı ık tutulabilecektir. Modelize edilen viraj denge çubu uincelemeleri Ansys Mechanical 10.0 programı ile yapılacaktır.Ayrıca yorulma ömrü, yapılan deneysel çalı malarla belirlenmeye çalı ılacaktır.Deneysel çalı malardan elde edilen sonuçlar ile yapısal analiz sonuçlarıkar ıla tırılacaktır.ivv
dc.description.abstract In the automotive sector, stabilizor bars are mostly used to control the unbalancedload distribution of the vehicle and to keep the stability of it while driving on bendedroads. In this study, structural analysis of stabilizer bar will be done by using FiniteElement Analysis (FEA) according to test specifications specified by manufacturersand be determined the critical regions where maximum stress and maximumdeformation occur. Therefore, it will be possible to develop and improve themechanical performance of stabilizer bar during design stage. 3D model of stabilizerbar will be analysed by Ansys Mechanical 10.0 software. Besides, fatigue life will bedetermined by experimental studies. Results of structural analysis obtained byexperimental studies will be compared each other.v
dc.format.extent X, 57 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Viraj denge çubuğu
dc.subject Stabilizatör
dc.subject Yorulma testi
dc.subject Sonlu
dc.title Viraj denge çubuğunun yapısal analizi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı, Makine Tasarım ve İmalat Bilim Dalı
dc.contributor.author Taşatar, Cemil
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record