Otomotiv sanayinde yaygın olarak viraj denge çubukları, araçların özellikle virajlıyollarda dengesiz yük da ılımlarını kontrol altına alınmasını ve aracın dengedekalmasını sa lar.Bu çalı mada viraj denge çubu unun sonlu elemanlar metodu ile yapısal analizi,üretici firmalar tarafından belirlenen test artları do rultusunda yapılarak maksimumgerilme ve maksimum deformasyonların olu tu u kritik bölgeler tespit edilecektir.Bu sayede tasarım a amasındaki viraj denge çubuklarının mekanik performanslarınıniyile tirilmelerine ı ık tutulabilecektir. Modelize edilen viraj denge çubu uincelemeleri Ansys Mechanical 10.0 programı ile yapılacaktır.Ayrıca yorulma ömrü, yapılan deneysel çalı malarla belirlenmeye çalı ılacaktır.Deneysel çalı malardan elde edilen sonuçlar ile yapısal analiz sonuçlarıkar ıla tırılacaktır.ivv
In the automotive sector, stabilizor bars are mostly used to control the unbalancedload distribution of the vehicle and to keep the stability of it while driving on bendedroads. In this study, structural analysis of stabilizer bar will be done by using FiniteElement Analysis (FEA) according to test specifications specified by manufacturersand be determined the critical regions where maximum stress and maximumdeformation occur. Therefore, it will be possible to develop and improve themechanical performance of stabilizer bar during design stage. 3D model of stabilizerbar will be analysed by Ansys Mechanical 10.0 software. Besides, fatigue life will bedetermined by experimental studies. Results of structural analysis obtained byexperimental studies will be compared each other.v