0,6 mm kalınlıktaki ERD 1314 ( DIN EN 10327 ) kalite galvanize kaplanmış çelik sac'dan dikdörtgen derin çekme ürünü için DYNAFORM sonlu elemanlar metodu simülasyonu çalışılmıştır. Bu çalışmada, 4 mm, 6mm ve 8 mm ıstampa radyüsü - 10 mm/s, 30 mm/s ve 50 mm/s derin çekme hızı değişkenlerinin en büyük kalınlık azalmasına ve hasarsız ürün yüksekliğine etkisi incelenmiştir. Araştırma sonuçları; (1) 4 mm ıstampa radyüsü ile 10 mm/s derin çekme hızı kullanılarak 24 mm hasarsız ürün, 30 mm/s derin çekme hızı kullanılarak 21 mm hasarsız ürün, 50 mm/s derin çekme hızı kullanılarak 18 mm hasarsız ürün yükseklik değerlerinin, (2) 6 mm ıstampa radyüsü ile 10 mm/s derin çekme hızı kullanılarak 43,4 mm hasarsız ürün, 30 mm/s derin çekme hızı kullanılarak 37 mm hasarsız ürün, 50 mm/s derin çekme hızı kullanılarak 30 mm hasarsız ürün yükseklik değerlerinin, (3) 8 mm ıstampa radyüsü ile 10 mm/s - 30 mm/s - 50 mm/s derin çekme hızı değerleri kullanılarak 43,4 mm ürün yükseklik değerlerinin hasarsız elde edilebileceği şeklindedir.
The simulation of the deep-drawing of a rectangular box of coated galvanise ERD 1314 ( DIN EN 10327 ) with the material of steel using the explicit DYNAFORM non-linear finite-element (FE) code has been investigated. In this research the effect of 4 mm, 6mm and 8 mm punch radii as well as 10 mm/s, 30 mm/s and 50 mm/s deep drawing speed variables on the maximum thickness decrease and on the undestructed product height, have been investigated . The results shows indicate that :(1)With 4 mm punch radius and 10 mm/s deep drawing speed , 24 mm undestructed product with 30 mm/s deep drawing speed , 21 mm undestructed product, with 50 mm/s deep drawing speed , 18 mm undestructed product,(2)With 6 mm punch radius and 10 mm/s deep drawing speed , 43.4 mm undestructed product with 30 mm/s deep drawing speed , 37 mm undestructed product, with 50 mm/s deep drawing speed , 30 mm undestructed product,(3)With 8 mm punch radius and 10 mm/, 30 mm/s and 50 mm/s deep drawing speeds , 43.4 mm undestructed product,can be obtained.