dc.contributor.advisor |
Doç. Dr. Ahmet Eskicumalı |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-04T12:43:20Z |
|
dc.date.available |
2020-11-04T12:43:20Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
Çamdeviren, Şenel (2014). Bilim ve Sanat Merkezine (BİLSEM) devam eden üstün yetenekli çocukların anne babalarının karşılaştıkları güçlükler (Sakarya ili örneği).( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/74762 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma, bilim ve sanat merkezine devam eden üstün yetenekli çocukların anne babalarının; çocuklarıyla olan etkileşimlerinde ortaya çıkan güçlükleri, bilim ve sanat merkezine devamlarında ve süreç içinde karşılaştıkları zorlukları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada çocukları 2012-2013 öğretim yılında Sakarya Bilim ve Sanat Merkezi'ne devam eden 108 veliye ulaşılmış, velilerin üstün yetenekli bir çocuğa sahip olmakla ilgili olarak karşılaştıkları güçlükler, Sakarya Bilim ve Sanat Merkezi hakkındaki görüşleri ve çocuğun merkeze devamı ile ilgili karşılaştıkları güçlükler, bu konulardaki beklenti ve çözüm önerileri açık uçlu sorular yoluyla belirlenmiştir. Veriler nitel araştırma yönteminin içerik analiz tekniği ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda üstün yetenekli çocuğa sahip anne babaların çocuklarının özel yeteneklerini fark etme, belirleme, sorularını cavaplandırabilme, zihinsel, sosyal, duyuşsal ve kişilik özelliklerinin farkında olabilme, iletişim becerileri ve sorunlarını çözebilme gibi konularda güçlükler yaşadıkları saptanmıştır. Sakarya Bilim ve Sanat Merkezi'ne yönelik olarak ise ulaşım, donanım eksikliği, merkeze devam, uygulama satlerine ve günlerine ilişkin güçlüklerle karşılaştıkları belirlenmiştir. Bu güçlüklere yönelik beklenti ve çözüm önerileri ise; merkezdeki eğitim öğretim süresinin artırılması, öğrencilerin BİLSEM'e erişimlerinin ücretsiz taşıma projesi kapsamında ele alınması, daha gelişmiş teknolojik araç gereçlerin kullanılması, etkinliklerin haftasonu gerçekleştirilmesi, bilsem uygulamalarının örgün eğitime katkı sağlayacak hale getirilmesi ve aileler ile okul öğretmenlerinin bilinçlendirilmesi şeklinde oluşmaktadır. Anahtar Kelimeler: Üstün Zekalı, Üstün Yetenekli Çocuklar, Bilim ve Sanat Merkezi, Özel Eğitim |
|
dc.description.abstract |
This research was done to determine difficulties that parents of the children attending to science and arts center encounter in interaction with their children, children's attendance to science and art center, and during the process. In the research, I interviewed 108 parents, whose children attended Sakarya Science and Arts Center (BİLSEM) in 2012-2013 academic year, determined difficulties originating from having a gifted children that parents encounter, their views about Sakarya Science and Arts Center, difficulties about attendance of their children, and their expectances and suggestions with open ended questions. Data were assessed with content analysis technique of qualitative research method. As a result of the research, it was determined that parents that have gifted children have difficulties in subjects as distinguishing and determine their children's special talents, answering their questions, being aware of their mental, social, sensual, and personal traits, communication skills, and problem-solving. Oriented to Sakarya Science and Arts Center, they were found to encounter difficulties related to transportation, lack of equipment, attendance to the center, and application hours and days. Expectations and solution suggestions for these difficulties are to increase education time of center, to deal students' access to BİLSEM within the frame of free transportation project, to use more sophisticated equipments, to arrange activities on weekend, to make BİLSEM applications contribute to formal education, and to raise the awareness of families and school teachers respectively. Key Words: Gifted, Gifted Children, Science and Arts Center, Special Education |
|
dc.format.extent |
xv, 109 y. : şkl., tbl. ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
Atıf 4.0 Uluslararası |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Üstün zekalı ve yetenekli çocuklar |
|
dc.subject |
Özel Eğitim |
|
dc.title |
Bilim ve Sanat Merkezine (BİLSEM) devam eden üstün yetenekli çocukların anne babalarının karşılaştıkları güçlükler (Sakarya ili örneği) |
|
dc.type |
MasterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Çamdeviren, Şenel |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|