Açık Akademik Arşiv Sistemi

Oyunla öğretim yönteminin ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin hayat bilgisi dersi başarısı ve tutumuna etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Mustafa Bektaş
dc.date.accessioned 2020-11-04T12:42:14Z
dc.date.available 2020-11-04T12:42:14Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Hanbaba, Leyla (2011). Oyunla öğretim yönteminin ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin hayat bilgisi dersi başarısı ve tutumuna etkisi.( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74713
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırma, ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinde, Hayat Bilgisi dersi öğretiminde oyunla öğretim yönteminin öğrencinin başarı ve tutumuna etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, gerçek deneysel modellerden öntest-sontest kontrol gruplu seçkisiz modele uygun olarak yürütülmüştür. Araştırma, Sakarya ili Hendek ilçesinde bulunan bir ilköğretim okulunda öğrenin gören 2 ayrı sınıftaki, 3. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunda 31'i deney, 31'i kontrol olmak üzere toplam 62 öğrenci yer almıştır. Sınıflardan 3/A kontrol ve 3/B deney grubu olarak rastgele seçilmiştir. Seçilen gruplara ?Dün, Bugün, Yarın? temasında yer alan ?Değişim? ve ?Teknoloji? konularının yer aldığı C.3.1., C.3.2., C.3.3., C.3.18., C.3.19., C.3.20. ve C.3.21. numaralı kazanımlar deney grubunda oyunla öğretim yöntemiyle kontrol grubunda ise programda belirtilen şekilde kazandırılmaya çalışılmıştır.Araştırma sonucunda seçilmiş olan kazanımların kazandırılmasında başarı açısından deney grubunun kontrol grubundan anlamlı derecede yüksek olduğu ve tutum açısından anlamlı bir farkın olmadığı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Hayat Bilgisi Öğretimi, Oyunla Öğretim Yöntemi.
dc.description.abstract This research is done with the aim of determining the effect of game method into the student?s success and attidues in social studies lesson elementary third grade.Research is carried properly to pre-test control group design that is from the true experimental designs. Research is made with the elementary third grade students in two different classrooms who take education at a primary school in Hendek, Sakarya. In research?s working group sixty two students take place and of these students thirty one is experiment and the other thirty one is control. From this two classroom 3/A is chosen control group and 3/B is chosen experiment group randomly. To chosen groups some gains took place in the theme ?Yesterday, Today, Tomorrow? is tried to gain in experiment group with the game method and in control group defined in the programme.In the result of research in gaining the selected gains in aspect of success the experiment group is highly successful from the control group and but from the point of attitude there is no significant difference.Key Words: Teaching of Social Studies, The Game Method
dc.format.extent V, 114 yaprak ; 30 cm
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Hayat bilgisi öğretimi
dc.title Oyunla öğretim yönteminin ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin hayat bilgisi dersi başarısı ve tutumuna etkisi
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği
dc.contributor.author Hanbaba, Leyla
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atıf 4.0 Uluslararası Except where otherwise noted, this item's license is described as Atıf 4.0 Uluslararası