dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Havva Yaman |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-04T12:41:10Z |
|
dc.date.available |
2020-11-04T12:41:10Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.citation |
Akçakaya, Tuba Çiftlik (2011). Dil bilgisi öğretimine ilişkin kavram yanılgılarını gidermede çalışma yapraklarının etkililiği : Kelime türleri örneği.( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/74647 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Araştırma, ilköğretim ikinci kademe Türkçe dil bilgisi derslerinde, kavram yanılgılarına göre hazırlanan çalışma yapraklarının öğrenci başarısına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Uygulama için Bursa ili Osmangazi ilçesinde bir ilköğretim okulu seçilmiş ve okulun yedinci sınıf öğrencilerinden biri deney, biri kontrol olmak üzere iki grup oluşturulmuştur. Gruplar yirmi beşer öğrenciden oluşmakta ve çalışma grubumuzda toplam 50 öğrenci bulunmaktadır.Araştırmada, ?ön test- son test kontrol gruplu deneme modeli? kullanılmıştır. İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerine kelime türleri konusu, deney grubunda kavram yanılgılarına göre hazırlanan çalışma yapraklarıyla işlenmiş; kontrol grubunda ise geleneksel yöntemle işlenmiştir. Araştırmanın başında ve sonunda gruplara bilgi testi uygulanmış ve açık uçlu sorular yöneltilmiştir. Araştırmanın başında uygulanan açık uçlu soruların ve bilgi testinin sonuçları incelenmiş, çalışma grubunun mevcut kavram yanılgıları belirlenmiştir. Araştırmacı tarafından belirlenen kavram yanılgılarına göre çalışma yaprakları hazırlanmıştır.Araştırmada nitel ve nicel yöntemler birlikte kullanılmış; bilgi testi sonuçları nicel değerlendirme teknikleri, açık uçlu sorular ise nitel değerlendirme teknikleriyle yorumlanmıştır. İstatistiksel değerlendirmelerde frekans ve yüzde değerleri verilmiştir. Araştırmada, Shapiro-Wilk testi, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis ve Wilcoxon testleri kullanılmıştır.Araştırma sonunda şu bulgular elde edilmiştir:?Kavram yanılgılarına göre hazırlanan çalışma yapraklarıyla işlenen ders, geleneksel yöntemle işlenen derse göre Türkçe dil bilgisi öğretiminde başarıyı artırmaktadır.?Kavram yanılgılarına göre hazırlanan çalışma yapraklarıyla işlenen derse karşı öğrenci güdülenmesi ve derste öğrenci katılımı artmıştır.?Kavram yanılgılarına göre hazırlanan çalışma yapraklarıyla ders işleyen deney grubunun mevcut kavram yanılgıları, geleneksel yöntemle ders işleyen kontrol grubuna göre büyük oranda azalma göstermiştir.Anahtar kelimeler: Türkçe Eğitimi, Dil bilgisi Öğretimi, Kavram Yanılgıları, Çalışma Yaprakları |
|
dc.description.abstract |
This research report aims to determine the effectiveness of the work sheets, targeting to improve misconceptions related to the Turkish language grammar on the success of upper elementary school students. For the application of the approach, it was chosen the students 7th class of upper elementary school in Osmangazi town in Bursa city. There were two group of total 50 students. Each group is 25 students; one is for the control and the other 25 is placebo.For the study, ?the control pre- and post-test model? was adopted. For the placebo group the researcher herself prepared work sheets on the subject ?word types?, and for the control group the subject is taught using traditional methods. At the startup and at the end of research a knowledge evaluation exam applied and the misconceptions are detected. After analyzing the result of the first examination the work sheets are prepared.Qualitative and quantitative methods were integrated in the research. Knowledge test results were evaluated with quantitative methods and the questionnaire with open-ended answers were evaluated with qualitative methods. It is given the frequency and the percentages of the results with statistics. On the research, Shapiro-Wilk, Mann Whitney U, Kruskal Wallis and Wilcoxon tests are applied.Finally these indications are gathered:?To teach with work sheets which are prepared regarding the misconceptions is a better way of teaching compared to the traditional methods.?A better motivation and participation is accomplished with work sheets?The final knowledge test shows us that there is a significant success of placebo group compared the control group.Keywords: Turkish Instruction, Grammar Instruction, Misconceptions, Work sheets |
|
dc.format.extent |
VIII, 157 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
Atıf 4.0 Uluslararası |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Türkçe eğitimi |
|
dc.subject |
Kavram yanılgıları |
|
dc.subject |
Çalışma yaprakları |
|
dc.title |
Dil bilgisi öğretimine ilişkin kavram yanılgılarını gidermede çalışma yapraklarının etkililiği : Kelime türleri örneği |
|
dc.type |
MasterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Akçakaya, Tuba Çiftlik |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|