Açık Akademik Arşiv Sistemi

Drama yönteminin sosyal bilgiler dersi başarısına ve bilinçli tüketicilik düzeyine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Halil İbrahim Sağlam
dc.date.accessioned 2020-11-04T12:40:49Z
dc.date.available 2020-11-04T12:40:49Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Malbeleği, Faruk (2011). Drama yönteminin sosyal bilgiler dersi başarısına ve bilinçli tüketicilik düzeyine etkisi.( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74626
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Programı'ndaki ?Üretim, Dağıtım ve Tüketim? öğrenme alanıyla ilişkili ?Üretimden Tüketime? adlı ünitenin kazanımlarının drama yöntemiyle işlenmesinin öğrencilerin akademik başarı, bilinçli tüketicilik düzeyi ve bilgilerinin kalıcılığına etkisinin ne düzeyde olduğunu araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubu 2010 ? 2011 öğretim yılında Sakarya ili, Adapazarı ilçesi, Necdet Islar İlköğretim okulu 4. Sınıf öğrencilerinden 20'si deney 20'si kontrol grubu olmak üzere toplam 40 öğrenci olarak belirlenmiştir. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubunda drama yöntemiyle hazırlanmış ders planlarıyla öğretim gerçekleştirilirken, kontrol grubu öğrencilerine programda belirlenen etkinliklerle öğretim gerçekleştirmiştir. Araştırma için veri toplama aracı olarak ?Üretimden Tüketime Ünitesi Başarı Testi? ve ?Bilinçli Tüketicilik Düzeyi Ölçeği? kullanılmıştır. Başarı testinin ön uygulaması İstanbul ilinin 3 farklı devlet okulunda gerçekleştirilmiş ve yapılan analiz sonucunda testin iç güvenirlik katsayısı .95 olarak bulunmuştur. İç tutarlılık katsayısı .77 olan ?Bilinçli Tüketicilik Düzeyi Ölçeği? varyansın %40.5'ini açıklamaktadır. Araştırma sonucunda drama yöntemiyle ders işlenen deney grubu ile kontrol gruplarının son test ve kalıcılık testi puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılığın olduğu bulunmuştur. Bilinçli tüketicilik düzeyiyle ilgili sonuçlar incelendiğinde ise deney grubunun puan ortalamalarının kontrol grubuna göre yüksek olduğu fakat bu puan farkının anlamlı olmadığı anlaşılmıştır.Anahtar Kelimler: İlköğretim, Sosyal Bilgiler, Drama Yöntemi, Bilinçli Tüketicilik
dc.description.abstract The purpose of this study is to investigate the effect of drama method on students? achievement, conscious consumerism and retention in Social Science Instructional Programs of primary school fourth grade ?Production, Distribution and Consume? learning area, ?From Production to Consume? unit. The study group consisted of 40 fourth grade students including 20 test group and 20 control group student at Necdet Islar Primary School located in Sakarya, Adapazarı in 2010-2011 educational term. The research was designed in accordance with an experimental research model composed of pre-test and post-test with control and experimental groups.In experimental group, lessons were conducted with drama lesson plan and in control group conventional method was used. As data collection tool ?Scale for the Level of Conscious Consumerism? and ?From Production to Consume Achievement Test? were used. Pre-application of the achieve test was applied in three public schools in Istanbul. According to the result of pre-application, alpha reliability coefficient of the achievement test was found as .95. ?Scale for the Level of Conscious Consumerism?with a Cronbach Alpha reliability coefficient of .77 accounts for 49.5 of thevariance.The result of the research showed that there is a significant different between the total points of the post-test and retention-test of the test group and control group in favor of test group in which drama method was used. The result of ?Scale for the Level of Conscious Consumerism? showed that mean of the test group is higher than control group but it made no difference statistically.Key Words: Primary Education, Social Studies, Drama Method, Conscious Consumerism
dc.format.extent VII, 131 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject İlköğretim
dc.subject Drama yöntemi
dc.subject Bilinçli tüketicilik
dc.title Drama yönteminin sosyal bilgiler dersi başarısına ve bilinçli tüketicilik düzeyine etkisi
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,İlköğretim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği
dc.contributor.author Malbeleği, Faruk
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atıf 4.0 Uluslararası Except where otherwise noted, this item's license is described as Atıf 4.0 Uluslararası