Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretimde idareci ve öğretmenlerin e-okul sistemini kullanım alışkanlıklarının incelenmesi : Kocaeli örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Aytekin İşman
dc.date.accessioned 2020-11-04T12:40:44Z
dc.date.available 2020-11-04T12:40:44Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Aydoğan, Neşe (2011). İlköğretimde idareci ve öğretmenlerin e-okul sistemini kullanım alışkanlıklarının incelenmesi : Kocaeli örneği.( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74617
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract İlköğretimde kullanılan e-okul sisteminin okul yöneticileri ve öğretmenler tarafından kullanım biçimlerinin belirlenmesi amacıyla yapılan bu çalışmada e-okul sistemi; ilköğretim kurumlarında çalışan okul yöneticileri ve öğretmenlere uygulanan anketlerle değerlendirilmiş toplam 51 idareci ve 203 öğretmenin görüşleri alınmıştır.Araştırma kapsamında geliştirilen anketle okul yöneticilerinin e-okulu kullanım düzeylerinin cinsiyet, yaş, hizmet yılı, mevkileri, evde bilgisayara sahip olmaları, daha önce bilgisayar konusunda eğitim alıp almamaları ve eğitim durumlarına göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği kontrol edilmiştir. Benzer şekilde öğretmenlerin de e-okulu kullanım biçimleri cinsiyet, yaş, eğitim durumu, Internet'e bağlandıkları yer, evde Internet bağlantısına sahip olma durumuna ve Internet konusunda daha önce eğitim alıp almamalarına göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği kontrol edilmiştir.Çalışmanın sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda; idarecilerden yüksek lisans mezunu olanlar lisans mezunu olanlara göre erkek idareciler bayan idarecilere oranla e-okulu daha sık kullanmaktadır. Öğretmenlerden de yüksek lisans mezunu öğretmenler lisans mezunu olanlara göre erkek öğretmenler bayan öğretmenlere göre daha önce Internet konusunda eğitim alan öğretmenler almayan öğretmenlere göre e-okuldaki modülleri daha sık kontrol etmektedirler.Anahtar kelimeler: Bilgi Toplumu, e-devlet, e-okul
dc.description.abstract In this study carried out, having the purpose of specifying the usage style of the e-school system used in the primary education by the school administrators and teachers, the e-school system; the opinions of total 51 administrators and 203 teachers have been assessed by a questionnaire applied to the school administrators and teachers working at the primary educational institutions.With the questionnaire developed in the scope of a research, it was checked whether there was a meaningful difference according to the level of use of e-state of the school administrators, their gender, age, service years, posts, whether they have got computers at home and training regarding computers before or not and their educational standing. Likewise, it was also checked whether there was a meaningful difference according to the type of use of e-state of the teachers, their gender, age, educational standing the place where they connect to the Internet, whether they have got Internet connection at home and whether they have got training regarding the Internet before or not.In direction of the obtained findings as the result of the study; it was found that the administrators who have got post graduate degree more often check the modules on the e-school, compared to the administrators with bachelor?s degree, and the male administrators more often use the e-school compared to the female administrators, and the teachers who have got post graduate degree more often use the e-school compared to the teachers with bachelor?s degree, male teachers use more often the e-school than the female teachers, and the teachers who have got computer training before, more often check the modules on the e-school compared to the non-trained teachers.Keywords: Information Society, e-government, e-school.
dc.format.extent LII, 246 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Bilgi toplumu
dc.subject e-Okul
dc.title İlköğretimde idareci ve öğretmenlerin e-okul sistemini kullanım alışkanlıklarının incelenmesi : Kocaeli örneği
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Aydoğan, Neşe
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atıf 4.0 Uluslararası Except where otherwise noted, this item's license is described as Atıf 4.0 Uluslararası