Açık Akademik Arşiv Sistemi

Jquery tabanlı blok programlama öğretiminin programlamaya yönelik tutuma etkisinin değerlendirilmesi : Başiskele örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Mübin Kıyıcı
dc.date.accessioned 2020-11-03T12:58:37Z
dc.date.available 2020-11-03T12:58:37Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Baştuğ, İbrahim. (2019). Jquery tabanlı blok programlama öğretiminin programlamaya yönelik tutuma etkisinin değerlendirilmesi : Başiskele örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) . Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74529
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Programlama konusu eğitimin birçok basamağında öğrencilere öğrenmesi zor gelen konular arasında yer almaktadır. Ortaokul düzeyinde programlama eğitimi "Bilişim Teknolojileri ve Yazılım" dersi kapsamında öğrencilere verilmektedir. Dersi etkili olarak yürütebilmenin yollarından biri Scratch ve benzeri görsel programlama dillerini kullanmaktır. Fakat görsel programlama dillerinin algoritma öğretimi konusunda başarılı olduğu halde programlama öğretimi konusunda birtakım sınırlılıkları mevcuttur. Bu sorunu çözmek için hem Scratch gibi blok mantığının kullanıldığı, hem de bu kodların karşılığı olan "JQuery" kodlarını içeren bir yazılım araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Bu araştırma, JQuery tabanlı blok programlama (JTBP) sistemini öğrencileri ileri seviye programlama dillerine hazırlamak amacıyla geliştirmek ve bu yazılımı 6. Sınıf öğrencilerinin programlamaya yönelik tutumlarını değiştirmede etkililiği ve öğrenci görüşleri üzerinden değerlendirmek üzere gerçekleştirilmiştir. Çalışma bulguları, geliştirilen JTBP yazılımının öğrencilerin programlamaya yönelik tutumlarını, özellikle kendi özgün tasarımlarını yaptıktan sonra büyük oranda olumlu yönde değiştirdiğini göstermiştir. Öğrenciler programlamayı daha çok sevmeye başlamışlarıdır. Oyun tasarımı ve bilişim konusunda kendilerini geliştirme isteklerinde artış gözlenmiştir. Ancak programlamaya yönelik motivasyon ve programlamayı önemli görme durumlarında belirgin bir değişim gözlenmemiştir. JTBP yazılımına yönelik öğrenci görüşleri incelendiğinde öğrenciler yazılımın hoşlarına gittiğini ve yazılımı heyecanlı buldukları belirtmişlerdir.
dc.description.abstract The subject of programming is among the subjects that are difficult to learn in many stages of education. The programming education at secondary level is given to the students within the scope of "Information Technologies and Software" course. One of the ways to carry out the lesson effectively is to use Scratch and similar visual programming languages. However, although visual programming languages are successful in teaching algorithms, there are some limitations in teaching programming. In order to solve this problem, a software was developed by the researcher which includes block logic such as Scratch and JQuery codes corresponding to these blocks. This research was carried out to develop the JQuery based block programming (JTBP) system in order to prepare students for advanced programming languages and to evaluate this software on the effectiveness of changing 6th grade students' attitudes towards programming and to evaluate the software by students' opinions. The study findings showed that the developed JTBP software significantly changed the students' attitudes towards programming, especially after making their own original designs. Students begin to like programming more. An increase was observed in their desire to develop themselves in game design and informatics. However, there was no significant change in motivation towards programming and the importance of programming. When the students' opinions about JTBP software were examined, the students stated that they liked the software and found the software exciting.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Programlamaya yönelik tutum
dc.subject JQuery
dc.subject JavaScript
dc.subject Görsel programlama dilleri
dc.title Jquery tabanlı blok programlama öğretiminin programlamaya yönelik tutuma etkisinin değerlendirilmesi : Başiskele örneği
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.contributor.author Baştuğ, İbrahim
dc.relation.publicationcategory Tez


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record