Bu araştırmanın amacı, Sakarya Üniversitesinde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin eğitimsel, sosyal, kültürel ve ekonomik sorunları ile bu sorunları etkileyen faktörleri incelenmektir. Araştırmada, uluslararası öğrencilerin sosyal, ekonomik ve kültürel sorunlarını tespit etmek amacıyla hazırlanan soru formu yardımıyla 2018 yılında Sakarya Üniversitesindeki 370 uluslararası öğrenciden veri toplanmıştır. Araştırma, tarama modelinde yürütülmüş nicel bir çalışmadır. Elde edilen veriler frekans, karşılaştırmalı tablolar ve ortalamalar gibi betimleyici istatistikler, hipotez testleri ise ki-kare fark testiyle analiz edilip yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Sakarya Üniversitesi'nde okuyan uluslararası öğrencilerin üçte ikisi lisans öğrencisidir. Uluslararası öğrenciler, en çok sırasıyla Asya, Afrika, Türki Cumhuriyetler ve Balkan ülkelerinden gelen öğrencilerden oluşmaktadır. Sakarya'daki uluslararası öğrencilerin Türkiye'de yaşadığı en önemli sıkıntılar sırasıyla dil sorunları, eğitim ve akademik sorunlar, kültürel sorunlar, ayrımcılığa maruz kalma ve ekonomik sorunlardır. Psiko-sosyal sorunlar ve kişisel gelişim-serbest zaman değerlendirme alanları en az sorun yaşanan alanlardır. Cinsiyete göre uluslararası öğrencilerin Sakarya'da yaşadığı sorunlar istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermektedir. Öğrenim görülen programa göre uluslararası öğrencilerin yaşadığı sorunlar istatistiksel olarak anlamlı bir fark göstermektedir. Kalma yılına göre öğrencilerin yaşadığı sorunlar istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermektedir. Türkçe düzeyine göre öğrencilerin yaşadığı sorunlar istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermektedir.
The aim of this study is to examine the problems of international students concerning social problems, education problems, cultural problems and economic problems and factors causing these problems. In the study, data were collected from 370 international students in Sakarya University in 2018 with the help of a questionnaire prepared to determine the social, economic and cultural problems of international students. The research is a quantitative study carried out in the survey model. The data were analyzed by using descriptive statistics such as frequency, comparative tables and means, and hypothesis-check were analyzed and interpreted by chi-square difference test. According to the results, two-thirds of international students studying at Sakarya University were undergraduate students. International students consist of students from Asia, Africa, Turkic Republics and Balkan countries, respectively. The most important problems that international students live in Turkey in Sakarya, language issues, education and academic problems, cultural problems, exposure to discrimination and economic problems. Psycho-social problems and personal development-free time assessment areas were the least problematic areas. The problems of international students that studying in Sakarya show a statistically significant difference according to gender. The problems experienced by international students show a statistically significant difference according to the department. The problems experienced by the students according to the year of stay show a statistically significant difference. The problems experienced by the students according to the Turkish level show a statistically significant difference.