dc.contributor.advisor |
Doç. Dr. Mustafa Koç |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-09T11:41:54Z |
|
dc.date.available |
2020-10-09T11:41:54Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
Çolak, Tuğba Seda. (2014). Affetme esnekliği kazandırmada logoterapi yönelimli grupla psikolojik danışmanın etkililiği. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/69591 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü TEZlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
The basic aim of this study is to examine affect of Logotherapy Oriented Group Counselling Application on gaining forgiveness flexibility. The study were carried out by experimental design to determine cause and effect relationship between independent variable (Logotherapy Oriented Group Counselling) and dependent variable (Forgiveness Flexibility). The study had been examined by Pretest- Posttest Control Group Design. 24 university students who were attended to the study were randomly assigned to experimental and contol group. Every group consisted of 12 universtiy students. Data had been collected by Forgiveness Flexibility Scale which was developed by the researcher. ExperimentalgroupwastakenLogotherapyorientedgroupcounseling in eightweekwhilecontrolgroupwas not takenanyintervention. The effect of the group counseling process had been tested by the same scale which applied in preexperimental, postexperimental, and follow up processes. Data were analyzed by SPSS package program. According to findings, Logotherapy oriented group counseling has effect on forgiveness flexibility gaining for all sub-dimensions as recognition, internalization and application. Keywords: Logotherapy, Forgiveness Flexibility, Group Counseling. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın temel amacı Logoterapi yönelimli grupla psikolojik danışma uygulamasının Affetme Esnekliği kazandırma üzerindeki etkisini test etmektir. Araştırma bağımsız değişken (Logoterapi yönelimli grupla psikolojik danışma) ile bağımlı değişken (Affetme Esnekliği) arasındaki neden-sonuç ilişkisini belirlemeye yönelik olduğundan deneysel yöntemle gerçekleştirilmiştir. Araştırma Öntest-Sontest Kontrol Gruplu Desen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma Affetme Esnekliği düzeyi düşük olan 12 deney grubu, 12 kontrol grubu üyesi olmak üzere toplam 24 üniversite öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Gruplara bireyler tesadüfi şekilde atanmış ve hangi grubun deney hangi grubun kontrol grubu olacağına yine tesadüfi şekilde belirlenmiştir. Araştırmada veriler araştırmacı tarafından geliştirilen Affetme Esnekliği Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma kapsamında deney grubuna sekiz haftalık Logoterapi yönelimli grupla psikolojik danışma oturumları yapılırken, kontrol grubuna herhangi bir işlem yapılmamıştır. Deney öncesi, deney sonrası ve izleme süreçlerinde deney ve kontrol grubu üyelerine aynı ölçme aracı uygulanarak sürecin etkililiği test edilmiştir. Verilerin analizi SPSS programı yardımıyla yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre Logoterapi Yönelimli grupla psikolojik danışma uygulaması affetme esnekliği kazandırmada tanıma, içselleştirme ve uygulama olmak üzere tüm alt boyutlarda etkili bulunmuştur. Bulgular literatür ışığında tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Logoterapi, Affetme Esnekliği, Grupla Psikolojik Danışma |
|
dc.format.extent |
xv, 214 y. : şkl., tbl. ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
Atıf 4.0 Uluslararası |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
Eğitim ve Öğretim |
|
dc.subject |
Psikoloji |
|
dc.title |
Affetme esnekliği kazandırmada logoterapi yönelimli grupla psikolojik danışmanın etkililiği |
|
dc.type |
doctoralThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Çolak, Tuğba Seda |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|