Bu çalışmada, sosyolojik bakış açısı ile, çalışanları, planlama ve karar verme süreçlerine katarak katılımcılığı arttıran, daha fazla sosyal ilişki, iletişim, işbirliği ve motivasyon kazandırarak sosyal bütünleşmeye olumlu katkı sağlayan katılımlı yönetim ve planlama tekniği Arama Konferansı’nın örgütlerdeki sosyal gelişmeye ve kurumsal performansın yükseltilmesine katkısı açısından incelenmektedir.
Yönetimlerin en çok zorlandıkları konulardan birisi, çalışanların yeterli katılımının sağlanamaması ve buna bağlı olarak yeterli kurumsal performans elde edilememesidir. Bu problemden hareket edilerek bu çalışmada Homans’ın sosyal modeli kullanılmış ve uyguladığı metodoloji ile katılımcılığı sağlayan ve katılımcılarda olumlu duygular geliştiren arama konferanslarının kurumsal performansa olan etkileri incelenmiştir.
Araştırma, çok sayıda kuruluş ve ortamda, araştırmacının bizzat katılarak yüzlerce defa yönettiği Arama Konferanslarında gerçekleştirilmiş, veriler hem katılımlı gözlem hem de konferansların sonunda uygulanan anket yolu ile toplanmıştır. Katılımlı yönetim tekniği olan arama konferansları sonunda katılımcılarda olumlu duyguların geliştiği, katılım, iletişim, işbirliği ve sosyal bütünleşme ile istek, arzu ve motivasyon ortaya çıktığı ve bunun da kurumsal performansa olumlu etkisi olduğu gözlenmiştir
This study investigates the impact of “Search Conference”on firm performance and social development in organizations from a sociological perspective. Search conference is a participative management and planning technique which increases participation of employees by increasing their involvement in planning and decision processes and contributes to social integration through increased social interaction, communication, collaboration and motivation.
One of the most challenging problems faced by management is the inability of achieving satisfactory employee participation, which eventually inhibits corporate performance. Based on this problem, this study uses the “Homan’s Social Model”and investigates the impact of the “Search Conference” technique on organizational development and firm performance, as a result of the methodology employed by this technique for increasing participation of employees and developing favorable emotions in participants.
The study includes the results of hundreds of “Search Conferences”moderated by the researcher himself in various different organizations and contexts. Data is collected through both participative observation technique and questionnaires administered to the participants at the end of the “Search Conferences”.
It was found that favorable emotions develop; participation, communication, collaboration and social integration increase; enthusiasm, ambition and motivation of the participants increase at the end of the search conferences and it is also observed that these have a positive impact on firm performance.