Açık Akademik Arşiv Sistemi

Çevrimiçi öğrenme ortamında öz-düzenleyici öğrenmeyi destekleyici öğrenme analitiği gösterge panellerinin geliştirilmesi = Development of learning analytics dashboard that supports self-regulated learning in online learning environments

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Mehmet Barış Horzum
dc.date.accessioned 2024-01-26T06:36:22Z
dc.date.available 2024-01-26T06:36:22Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Uysal, Mehmet. (2021). Çevrimiçi öğrenme ortamında öz-düzenleyici öğrenmeyi destekleyici öğrenme analitiği gösterge panellerinin geliştirilmesi = Development of learning analytics dashboard that supports self-regulated learning in online learning environments. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/101441
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışmada çevrimiçi öğrenmede, öğrencilerin öz-düzenleme becerilerini, öğrenme analitiklerinden yararlanılarak destekleyecek bir öğrenme ortamının ve bu ortamla bütünleşik gösterge panelinin tasarlanması ve geliştirilmesi amaçlanmıştır. Öz-düzenleyici öğrenme stratejilerini kullanarak öğrenme kontrolü ve sorumluluğunu alan öğrenciler, örgün eğitimleri sonrasında da yaşam boyu öğrenmende başarılı olmaktadırlar. Bu çalışmada tasarım-tabanlı araştırma modeli adımları izlenmiştir. Sistematik alanyazın incelemesi ve öğrencilerle gerçekleştirilen odak grup görüşmeleri ile ihtiyaç analizi gerçekleştirilmiştir. Analiz bulgularına uygun olarak sistem ve gösterge panellerinin tasarımı gerçekleştirilmiştir. Tasarımın Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü uzmanlarından alınan görüşler sonunda onaylanması ile geliştirme süreci başlamıştır. Moodle öğrenme yönetim sistemi üzerinde geliştirilen sistem Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerine uygulanmıştır. Birinci uygulama sonrası iyileştirmeler ve geliştirmeler ile ikinci uygulama gerçekleştirilmiştir. Her iki uygulamada çevrimiçi öz-düzenleme ölçeği ile uygulama başında ve sonunda öğrencilerin çevrimiçi ortamlardaki öz-düzenleyici öğrenme düzeyleri ölçülmüştür. Beş haftalık birinci uygulama sonrasında öğrencilerin öz-düzenleyici öğrenme değişim düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmazken, 14 haftalık dönemin tamamını kapsayan ikinci uygulamada tekrarlı ölçümler için t-testi sonuçları uygulama sonunda öğrencilerin öz-düzenleyici öğrenmenin anlamlı bir şekilde arttığını göstermiştir.
dc.description.abstract In this study a learning environment and integrated learning analytics dashboard that will support students' self-regulation in online learning was designed and developed. Students who take control and responsibility of their learning by using self-regulated learning strategies are successful in their formal education and later in lifelong learning. In this study, design-based research methodology were followed. A needs analysis was carried out through systematic literature review and focus group interviews with students. In accordance with the analysis findings system and learning analytics dashboard were designed. The development process started with the approval of the design by the experts from Department of Computer Education and Instructional Technologies. The system was build on top of Moodle learning management system, and learning analytics dashboard was developed using avaliable application programming interfaces. Sakarya University Education Faculty students used the system for 5 weeks in Assesment and Evaluation in Education course. Later the system was used in Internet based Education course for whole semester. In both aplications, students' self-regulated learning levels in online environments were measured with Online Self-regulated Learning Questionnaire. While there was no significant difference between the self-regulated learning levels of the students after the first five-week application, the t-test result for repeated measurements in the second application showed that the students' self-regulated learning increased significantly at the end of the application.
dc.format.extent iv, 138 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject öz-düzenleyici öğrenme
dc.subject öğrenme analitikleri
dc.subject çevrimi öğrenme
dc.subject çevrimiçi öğrenme ortamları
dc.subject self-regulated learning
dc.subject learning analytics
dc.subject learning dashboards
dc.subject e-learning environment
dc.title Çevrimiçi öğrenme ortamında öz-düzenleyici öğrenmeyi destekleyici öğrenme analitiği gösterge panellerinin geliştirilmesi = Development of learning analytics dashboard that supports self-regulated learning in online learning environments
dc.type doctoralThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Uysal, Mehmet
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/