Açık Akademik Arşiv Sistemi

Examination of the relationship between career maturity and personality traits of gifted adolescents = Üstün yetenekli ergenlerin kariyer olgunlukları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Ümit Sahranç
dc.date.accessioned 2024-01-24T12:37:16Z
dc.date.available 2024-01-24T12:37:16Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Büyük, Betül. (2022). Examination of the relationship between career maturity and personality traits of gifted adolescents = Üstün yetenekli ergenlerin kariyer olgunlukları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/101412
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmada üstün yetenekli ergenlerin kariyer olgunlukları ile kişisel özellikleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışma, Kocaeli ilinin TEV İnanç Türkeş Özel Lisesi'nin 223 öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, Demografik Bilgi Formu, Kariyer Olgunluğu Ölçeği ve Beş Faktör Kişilik Envanteri kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma bulgularına göre üstün yetenekli ergenlerin kariyer olgunluğu ve beş faktör kişilik envanterinin dışadönüklük, yumuşak başlılık ve sorumluluk alt boyutları arasında anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca "kariyer olgunluğu"nun beş faktör kişilik envanterinin alt boyutlarından "nevrotiklik" ile arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunurken, "deneyime açıklık" alt boyutu ile arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır Ayrıca alt boyutlardan nevrotiklik ile kariyer olgunluğu arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunurken, deneyime açıklık alt boyutu ile kariyer olgunluğu arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.
dc.description.abstract In this study, the relationship between career maturity and personal traits was examined. The study was carried out with the participation of 223 students of Turkish Education Foundation Inanc Turkes Private High School. The data of the study were obtained using the Demographic Information Form, Career Maturity Scale, and Five-Factor Personality Inventory. The findings of the study revealed that the career maturity of the gifted students has a significant positive relation with the personality traits of extraversion, conscientiousness, agreeableness. Findings also stated that the career maturity of gifted students has significant negative relation with the personality traits of neuroticism, and no significant relation with openness trait.
dc.format.extent iv, 44 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language İngilizce
dc.language.iso eng
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Ustun Yetenekli Ergenler
dc.subject Kariyer Olgunluğu
dc.subject Kişilik Ozellikleri
dc.subject Gifted Adolescents
dc.subject Career Maturity
dc.subject Personality Traits
dc.title Examination of the relationship between career maturity and personality traits of gifted adolescents = Üstün yetenekli ergenlerin kariyer olgunlukları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı
dc.contributor.author Büyük, Betül
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/