Açık Akademik Arşiv Sistemi

Ortaöğretim öğrencilerinin psikolojik belirtilere göre nomofobi düzeylerinin yordanması = Presumption of high school students' nomophobia levels according to psychological symptoms

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Tuncay Ayas
dc.date.accessioned 2024-01-24T12:37:11Z
dc.date.available 2024-01-24T12:37:11Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Sadan, Şeyma. (2022). Ortaöğretim öğrencilerinin psikolojik belirtilere göre nomofobi düzeylerinin yordanması = Presumption of high school students' nomophobia levels according to psychological symptoms. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/101402
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Ortaöğretim Öğrencilerinin Psikolojik Belirtilere Göre Nomofobi Düzeylerinin Yordanması'na yönelik yapılan nicel araştırma ilişkisel araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere demografik bilgi formu, Kısa Semptom Envanteri (KSE) ve Nomofobi Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini Sakarya ilinde öğrenim görmekte olan 394 kız 366 erkek öğrenci oluşturmaktadır. Veri analizinde dağılımı saptamak için Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi, araştırmanın problem cümlesine cevap verecek olan Kısa Semptom Envanteri ve Nomofobiölçekleri ve alt faktörleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla öncelikle normallik testi yapılmış ve normal dağılmaması nedeni ile Spearman Sıra Farkları Korelasyon yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada yer alan alt problemleri çözümleyebilmek içinnon-parametrik yöntemlerden olanMann- Whitney U Testi ile Kruskal-Wallis Testi uygulanmıştır. Gerçekleştirilen araştırmadan edinilen verilerin analizi sonucunda öğrencilerin nomofobi düzeyinin orta düzeyde olduğu, kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre nomofobi ölçeğinden anlamlı şekilde yüksek puan elde ettikleri, devam edilen okul türüne göre çevrimiçi olamama altboyutunda anlamlı fark olduğu,akıllı telefon kullanma süresi ile iletişimi kaybetme arasında pozitif yönlü, çok zayıf (r = .139; p<0.001); çevrimiçi olamama, bilgiye ulaşamama, cihazdan yoksunluk ve genel olarak nomofobiseviyesi arasında pozitif yönde, zayıf ve anlamlı bir ilişki (p<0.001) olduğu görülmüştür.
dc.description.abstract Quantitative research on the Prediction of Nomophobia Levels of Secondary School Students by Psychological Symptoms was carried out using the relational research method. Demographic information form, Brief Symptom Inventory (BSI) and Nomophobia Scale were applied to the students. The sample of the study consists of 394 female and 366 male students studying in Sakarya. In order to determine the distribution in the data analysis, first of all, the normality test was performed in order to determine the relationship between Multiple Linear Regression Analysis, the Brief Symptom Inventory, which will answer the problem statement of the research, and the Nomophobia scales and its sub-factors, and Spearman Rank Differences Correlation method was used because it was not normally distributed. In order to solve the sub-problems in the research, Mann-Whitney U Test and Kruskal-Wallis Test, which are non-parametric methods, were applied. As a result of the research, as a result of the analysis of the data obtained from the research carried out, the level of nomophobia of the students was moderate, the female students got a significantly higher score from the nomophobia scale than the male students, there was a significant difference in the sub-dimension of not being able to go online according to the type of school attended. positive, very weak (r = .139; p<0.001); It was observed that there was a positive, weak and significant relationship (p<0.001) between not being able to be online, not being able to access information, being deprived of a device and the level of nomophobia in general.
dc.format.extent iv, 81 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Nomofobi
dc.subject Ortaöğretim öğrencileri
dc.subject Psikolojik belirtiler
dc.subject Nicel araştırma
dc.subject Nomophobia
dc.subject Secondary school students
dc.subject Psychological symptoms
dc.subject Quantitative research
dc.title Ortaöğretim öğrencilerinin psikolojik belirtilere göre nomofobi düzeylerinin yordanması = Presumption of high school students' nomophobia levels according to psychological symptoms
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı
dc.contributor.author Sadan, Şeyma
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/