Açık Akademik Arşiv Sistemi

Cezayir'de Türkoloji Bölümünde okuyan öğrencilerin okuduğunu anlama ve dilbilgisi düzeylerine dair bir araştırma = A research on reading comprehension and grammar levels of students in the Department of Turcology in Algeria

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Mehmet Özdemir
dc.date.accessioned 2024-01-24T12:37:06Z
dc.date.available 2024-01-24T12:37:06Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Mohammed Keriati, Mohammed. (2021). Cezayir'de Türkoloji Bölümünde okuyan öğrencilerin okuduğunu anlama ve dilbilgisi düzeylerine dair bir araştırma = A research on reading comprehension and grammar levels of students in the Department of Turcology in Algeria. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/101388
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Günümüzde yabancı dil öğrenmek, tüm dünyada özellikle gençlerin en önemli önceliklerinden biri haline gelmiştir. Herhangi bir dili öğrenmenin temel olarak dilbilgisinin yanı sıra dili öğrenmenin anahtarı sayılan temel dil becerilerinin (okuma, yazma, dinleme, konuşma) geliştirilmesine bağlı olduğuna şüphe yoktur. Bu çalışmada, Cezayir'de Türkoloji Bölümünde okuyan öğrencilerinin okuduğunu anlama ve dilbilgisi düzeylerini tespit edilmiştir. Bu Bağlamda Türkoloji Bölümünde üçüncü sınıf ve yüksek lisans okuyan 104 öğrenciye daha önce kullanılmış ve onaylanmış başarı testi uygulanmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır, elde edilen veriler betimsel tarama modeli ile tanımlanmıştır. Bu araştıranın ana amacı Cezayir'de Türkoloji Bölümünde okuyan öğrencilerinin okuduğunu anlama ve dilbilgisi düzeylerini tespit etmek ve düzeylerini geliştirmek amacıyla öneriler sunmaktır. Yapılan analizlere göre, Cezayir'de Türkoloji bölümünde okuyan öğrencilerinin okuduğunu anlama ve dilbilgisi düzeylerinin sonuçları sırasıyla kendini şu şekilde göstermektedir: Öğrencilerin en başarılı oldukları konunun kelime bilgisi olduğu, ardından cümle bilgisi konusunun ikinci sırada geldiğini, üçüncü sırada okuduğunu anlama becerisinin, dördüncü sırada deyim Bilgisi'nin, ardından bağlaç bilgisinin, en son sırada ise fiilimsi bilgisinin geldiği görülmektedir. Değişkenlere Göre Öğrencilerin Okuduğunu Anlama ve Dilbilgisi Başarı Düzeyleri cinsiyet ve dil açısından farklılık bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yaş ve sınıf açısından ise farklılık bulunmadığını sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmada, Cezayir'de Türkoloji bölümünde okuyan öğrencilere okuduğunu anlama ve dilbilgisi becerisindeki düzeylerini geliştirebilmek için öğretmenlere ve bölüm yetkililerine öneriler sunulmaktadır. Anahtar Kelimeler: Anlama, Cezayir, Dilbilgisi, Okuduğunu anlama, Okuma, Öğrencilerin Düzeyleri, Türkoloji Bölümü.
dc.description.abstract Nowadays, learning a foreign language has risen to the top of the priority list for young people worldwide. Without any doubt, learning any language is fundamentally dependent on the development of basic language skills (reading, writing, listening, speaking), which are regarded as the key to learning the language as well as grammar. In this study, the reading comprehension and grammar levels of students studying at Algeria's Turcology Department were determined. In this context, a previously utilized and authorized accomplishment test was administered to 104 third-year and graduate students from the Department of Turcology. The descriptive survey model was used to define the data obtained in this study, which employed the qualitative research method. The primary goal of this study is to determine the reading comprehension and grammar levels of students studying at Algeria's Turcology Department and make recommendations to help them improve these skills. According to the analysis made, the results of the students' reading comprehension and grammar levels of the Turcology department in Algeria show that respectively: The subject in which the students are most successful is Vocabulary, then Sentence Knowledge, then Reading Comprehension Skill, then idioms, then conjunctions, and gerundial come last. It was concluded that there was a difference in Reading Comprehension and Grammar achievement levels of the students according to the variables in terms of gender and the number of languages they speak. 'It concluded that there was no difference in terms of age and grades. In this study, suggestions are offered to teachers and department officials in order to improve the level of reading comprehension and grammar skills of students studying at the department of Turcology in Algeria. Keywords: Algeria, Comprehension, Department of Turcology, Grammar, Levels of Students, Reading, Reading Comprehension.
dc.format.extent v, 141 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Anlama
dc.subject Cezayir
dc.subject Dilbilgisi
dc.subject Okuduğunu anlama
dc.subject Okuma
dc.subject Öğrencilerin Düzeyleri
dc.subject Türkoloji Bölümü
dc.subject Algeria
dc.title Cezayir'de Türkoloji Bölümünde okuyan öğrencilerin okuduğunu anlama ve dilbilgisi düzeylerine dair bir araştırma = A research on reading comprehension and grammar levels of students in the Department of Turcology in Algeria
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Yabancılara Türkçe Öğretimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Mohammed Keriati, Mohammed
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/