Açık Akademik Arşiv Sistemi

Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde karşılaşılan sorunlar (Türkiye Hindistan örneği) = Problems encountered in teaching Turkish as a foreign language (Example of Turkey-India)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Alpaslan Okur
dc.date.accessioned 2024-01-24T12:37:05Z
dc.date.available 2024-01-24T12:37:05Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Chishti, Sheikh Zakiuddin. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde karşılaşılan sorunlar (Türkiye Hindistan örneği) = Problems encountered in teaching Turkish as a foreign language (Example of Turkey-India). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/101386
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Dünyanın önemli dillerinden biri olan Türkçe, Hindistan'da da öğrenilmek istenen dillerin başında gelmektedir. Türkçeyi öğrenmek isteyen Hintli ve Hindistan'da yaşayan yabancı öğrenciler, Hindistan'daki üniversitelerin Türkoloji bölümlerinde ve Yunus Emre Enstitüsü Kültür Merkezi'nde öğrendikleri gibi Türkiye'ye de gelerek üniversitelerin Türkçe öğretim merkezlerinde (TÖMER) Türkçe öğrenmektedirler. Bu çalışmada, Hindistan'da Türkçe bölümünde okuyan öğrencilere verilen eğitim hakkında genel bilgiler verilecektir. Yabancı öğrencilerin sadece Türkçe anadil olan kaynakları kullanmak zorunda olmaları ve buna bağlı olarak öğrenmede yaşadıkları zorluklarla eğitimlerini tamamlamaları ve daha sonra Türkçe alanında yüksek lisans yapmak isteyen öğrencilerin Türkiye'ye geldiklerinde hazırlık programında (TÖMER) Türkçeyi daha iyi bir şekilde öğrenmesini sağlamaktadır. Çalışmada, Türkiye'de verilen eğitimler ile Hindistan'da verilen eğitimlerin ve kullanılan kaynakların karşılaştırılması ve buna göre bir sonuca varılması hedeflenmektedir. Hindistan'da Türkçe öğrenen öğrenciler ile Türkiye'de Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin Türk dilini öğrenme ve kullanma sürecinde karşılaştıkları zorluklar ve bu zorlukların aşılmasına yardımcı olacak kaynağın oluşturulması sağlanacaktır. Sorunların karşılaştırılması için Hindistan ve Türkiye'de eğitim gören ve mezun olmuş toplam 100 katılımcının anket verileri sonucunda Türkçe öğrenirken öğrencilerin karşılaştıkları zorluklar belirlenecek ve bunlar için çözüm önerileri verilecektir. Anahtar Kelimeler: Yabancılara Türkçe Öğretimi, Hindistan'da Türkçe Öğretimi
dc.description.abstract Turkish is one of the most important languages of the world that is wanted to be learned in India too. Foreigner students in India and Indian students who want to learn Turkish, learned the language by coming to Turkey at the universities of Turkish language learning centre (TOMER) like learning at Turcology department in India's university and Yunus Emre Institute of cultural centre. In this study, general informations about the education given to the students studying Turkish in India will be given. Foreign students have to use only the native language of Turkish and thus by completing their education with difficulties in learning and after that a preparatory program (TOMER) that provides a better way of learning Turkish when they come to Turkey for master program. In this study, the education given in Turkey is compared with the education given in India along with the sources they used and a result is aimed accordingly. A resource will be created to help overcome these difficulties for the difficulties faced by the students learning Turkish in India along with the foreigner students learning Turkish in Turkey in the process of learning and using the Turkish language. For the comparison of the problems, a total of 100 participants' survey data result of the difficulties faced by the students and graduated students while learning Turkish in India and Turkey will be determined and solutions for these will be given. Keywords: Teaching Turkish to Foreigners, Teaching Turkish in India
dc.format.extent vi, 116 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Yabancılara Türkçe Öğretimi
dc.subject Hindistan’da Türkçe Öğretimi
dc.subject Teaching Turkish to Foreigners
dc.subject Teaching Turkish in India
dc.title Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde karşılaşılan sorunlar (Türkiye Hindistan örneği) = Problems encountered in teaching Turkish as a foreign language (Example of Turkey-India)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Yabancılara Türkçe Öğretimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Chishti, Sheikh Zakiuddin
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/