Açık Akademik Arşiv Sistemi

Çocuk edebiyatı yazarı Sara Şahinkanat'ın kitaplarının değerler eğitimi kapsamında incelenmesi = A review of the books of children's literature writer Sara Şahinkanat within the scope of values education

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Yusuf Keskin
dc.date.accessioned 2024-01-24T12:37:00Z
dc.date.available 2024-01-24T12:37:00Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Duyar, Hatice. (2021). Çocuk edebiyatı yazarı Sara Şahinkanat'ın kitaplarının değerler eğitimi kapsamında incelenmesi = A review of the books of children's literature writer Sara Şahinkanat within the scope of values education. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/101373
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırma da Sara Şahinkanat'ın yazarı olduğu okul öncesine yönelik olan çocuk kitapları, değerler eğitimi kapsamında incelenmiştir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinde biri olan doküman analizi yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Okul öncesi çağı çocuklarına uygun olan sekiz kitap doküman analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Bu çalışma sırasında incelenecek olan çocuk kitapları baştan sona ayrıntılı şekilde dikkatlice birkaç defa okunmuştur. Kitabı kısaca tanıtan özetleri yazılmıştır. Her bir çocuk kitabının içerisinde bulunan yazıların ve resimlerin değer tespitleri yapılmıştır. Ayrıca yazılarda bulunan beceriler ve kavramlarda çalışmada belirtilmiştir. Çözümlemeler sonucunda Sara Şahinkanat'ın kitaplarında okul öncesi dönem çocukları için nitelikle değer aktarımı olabileceği ortaya konulmuştur.
dc.description.abstract In this research, children's books for preschool, written by Sara Şahinkanat, were examined within the scope of values education. The study was carried out using the document analysis method, which is one of the qualitative research methods. Eight books suitable for preschool children were analyzed by document analysis method. The children's books to be examined during this study have been carefully read several times from beginning to end. Abstracts have been written briefly introducing the book. The values of the writings and pictures in each children's book were determined. In addition, the skills and concepts found in the articles are specified in the study. As a result of the analysis, it was revealed that Sara Şahinkanat's books can qualitatively transfer value for preschool children.
dc.format.extent v, 110 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Okul Öncesi Eğitim
dc.subject Değerler
dc.subject Değerler Eğitimi
dc.subject Resimli Çocuk Kitapları
dc.subject Preschool Education
dc.subject Values
dc.subject Values Education
dc.subject Picture Books For Children
dc.title Çocuk edebiyatı yazarı Sara Şahinkanat'ın kitaplarının değerler eğitimi kapsamında incelenmesi = A review of the books of children's literature writer Sara Şahinkanat within the scope of values education
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Değerler Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Duyar, Hatice
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/