Açık Akademik Arşiv Sistemi

Türkçe öğretim programlarının öğretmenlerin uzaktan eğitime karşı tutumlarına etkisi = The effect of Turkish teaching programs on teachers' attitude to distance education

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Gülden Kaya Uyanık
dc.date.accessioned 2024-01-24T12:36:59Z
dc.date.available 2024-01-24T12:36:59Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Yılmaz, İbrahim. (2021). Türkçe öğretim programlarının öğretmenlerin uzaktan eğitime karşı tutumlarına etkisi = The effect of Turkish teaching programs on teachers' attitude to distance education. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/101370
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Teknolojik gelişmelerin hızla yaşandığı bir çağda, öğretmenlerin uzaktan eğitime karşı tutumları ve öğretim programlarının uzaktan eğitime uygunluğu, uzaktan eğitimin verimli olması açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda araştırmanın temel amacı; Türkçe öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının, Türkçe dersi temel dil becerileri kazanımlarının uzaktan eğitime uygunluğuna göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Nicel paradigmalardan betimsel tarama yöntemi ile yürütülen çalışmada, Türkiye genelinde çeşitli il, ilçe ve köylerde görev yapan 293 Türkçe öğretmeni yer almıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak "Uzaktan Eğitime Karşı Tutum Ölçeği" ve araştırmacı tarafından hazırlanan "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Çevrimiçi yöntem ile toplanan verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin uzaktan eğitime karşı tutum puanları cinsiyet değişkeni açısından anlamlı bir fark görülmezken kurum türü, kıdem, uzaktan eğitim bilgilerini yeterli bulma, uzaktan eğitim ile ilgili eğitim alma, pandemi öncesi uzaktan eğitim tecrübesi olma değişkenleri açısından anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Kurum türü olarak özel okulda görev yapan, kıdem bakımından 6-10 yıl arası görev yapan, uzaktan eğitim bilgileri yeterli bulan, uzaktan eğitim ile ilgili eğitim alan, pandemi öncesi uzaktan eğitim tecrübesi olan öğretmenlerin tutum puanlarının yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Türkçe öğretim programının tüm dil becerisi kazanımlarını uzaktan eğitime uygun bulma düzeyleri açısından; araştırmaya katılan öğretmenler dinleme, konuşma, yazma ve okuma becerileri kazanımlarını 5,6,7 ve 8.sınıf seviyelerinde uzaktan eğitime uygun bulma açısından anlamlı bir fark olduğu sonucuna varılmıştır. Tutum puanı yüksek olan öğretmenler; dinleme, konuşma, okuma ve yazma kazanımları uygun buldukları yönünde görüş bildirmişlerdir.
dc.description.abstract In an age of rapid technological developments, teachers' attitudes towards distance education and the appropriateness of education programs to distance education are thought to be important for the efficiency of distance education. In this context, the main purpose of the research is; to reveal whether Turkish teachers' attitudes towards distance education differ according to their eligibility for distance education based on their basic language skills acquisition in Turkish lesson or not. 293 Turkish teachers working in various provinces, districts and villages throughout Turkey took part in the study conducted with the descriptive scanning method which is one of the quantitative paradigms. In the study, "Attitude Scale towards Distance Education" and "Personal Information Form" prepared by the researcher were used as data collection tools. SPSS program was used to analyze the data collected by online method. According to the findings obtained from the study, while there was no significant difference in the attitude scores of teachers towards distance education in terms of gender variable, it was observed that there was a significant difference in terms of the variables of institution type, seniority, finding sufficient distance education knowledge, receiving education about distance education, having distance education experience before the pandemic. It has been concluded that teachers who work in a private school as an institution type, work for 6-10 years in terms of seniority, find distance education sufficient, receive education about distance education, have distance education experience before the pandemic, have high attitude scores. In terms of the level of finding all language skills of the Turkish teaching program suitable for distance education; It was concluded that there is a significant difference in the titles of the teachers who participated in the study in terms of finding listening, speaking, writing and reading skills acquisitions suitable for distance education at the 5,6,7 and 8th grade levels. Teachers with high attitude scores stated that they found the acquisitions of listening, speaking, reading and writing appropriate.
dc.format.extent v, 105 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Türkçe Öğretim Programı
dc.subject Uzaktan Eğitim
dc.subject Dil Becerileri
dc.subject Tutum
dc.subject Turkish teaching program
dc.subject distance education
dc.subject language skills
dc.subject attitude
dc.title Türkçe öğretim programlarının öğretmenlerin uzaktan eğitime karşı tutumlarına etkisi = The effect of Turkish teaching programs on teachers' attitude to distance education
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programı ve Öğretimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Yılmaz, İbrahim
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/