Açık Akademik Arşiv Sistemi

İngilizce öğretmenlerinin ve İngilizce öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri (Sakarya ili örneği) = Lifelong learning tendencies of English language teachers and prospective teachers in Sakarya University English Language Teaching Program

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Ahmet Sakin
dc.date.accessioned 2024-01-24T12:36:56Z
dc.date.available 2024-01-24T12:36:56Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Bekci, Bilge. (2021). İngilizce öğretmenlerinin ve İngilizce öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri (Sakarya ili örneği) = Lifelong learning tendencies of English language teachers and prospective teachers in Sakarya University English Language Teaching Program. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/101359
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bilginin sürekli değiştiği bir dönemde değişimden bireylerin etkilenmesi kaçınılmazdır. Yaşam boyu öğrenme, yaşamın her alanında görülmektedir. Böyle bir durumda ihtiyaç duyulan beceriler de değişmektedir. Bu sebeple, bireylerin devamlı olarak öğrenmeleri gerekmektedir. Bu araştırmada, Sakarya ilinde görev yapan İngilizce öğretmenlerinin ve Sakarya Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Programında öğrenim gören öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, tarama (betimsel) modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi, 2020-2021 eğitim-öğretim yılı 2. dönemde Sakarya ilinde görev yapan İngilizce öğretmenlerinden ve 2020-2021 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Sakarya Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Programında öğrenim gören öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırmaya Sakarya'da görev yapan 253 İngilizce öğretmeni ve Sakarya Üniversitesi İngilizce Öğretmenliğinde öğrenim gören 81 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Coşkun (2009) tarafından tasarlanan 6'lı likert tipinde olan "Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri" ölçeği uygulanmıştır. Veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yaşam boyu öğrenme eğilimleri ölçeğinden elde edilen puanların demografik değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini anlamak için, bağımsız iki kategorilerde non-parametrik analizlerden Mann Whitney U testi ve bağımsız üç veya daha fazla kategorilerde non-parametrik analizlerden Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Bulgular sonucunda, İngilizce öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin iyi düzeyde olduğu gözlemlenmiştir. Yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin demografik (yaş, meslekte çalışma süresi, mezun olunan üniversite, mezun olunan üniversite ili, çalıştığı ilçe, çalıştığı okul türü, meslekte çalışma süresi) özelliklere göre anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Ancak cinsiyet ve hizmet içi eğitime katılma durumu değişkenlerinde anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. İngilizce öğretmen adaylarının ise yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin iyi düzeyde olduğu belirlenmiştir. Yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin yaş, sınıf, öğretmenli deneyimi, öğretmenlik deneyim okul türü, öğretmenlik deneyimi süresi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Cinsiyet değişkeninde ise anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir.
dc.description.abstract In a period in which information changes intensely and rapidly, it is inevitable that the effects of change will reflect on both individuals and society. Lifelong learning has been seen in all areas of life. The skills needed in such a situation have also changed. For this reason, individuals need to learn constantly. In this study, the aim of the research is to investigate the lifelong learning tendencies of English teachers working in Sakarya province and prospective teachers in Sakarya University English Language Teaching Program in terms of some variables. The research was carried out by using Scanning (Descriptive) Method. The sample of the study consists of the English teachers who work in Sakarya in the second term of the 2020-2021 academic year and the teacher candidates who study at the Sakarya University English Language Teaching Program in the spring semester of the 2020-2021 academic year. 253 English teachers working in Sakarya and 81 prospective teachers studying at Sakarya University English Language Teaching were participated in the study. In the research, "Lifelong Learning Tendencies" scale developed by Coşkun (2009), which is a 6-point Likert type, was used as a data collection tool. The data were analysed by using the SPSS package program. In order to understand whether the scores obtained from the Lifelong Learning Trends scale differ significantly according to demographic variables, the Mann Whitney U test, one of the non-parametric analyses in two independent categories, and the Kruskal Wallis H test from the non-parametric analyses in three or more independent categories were used. As a result of the findings, it was observed that the lifelong learning tendencies of English teachers were at a good level. It was determined that lifelong learning tendencies did not differ significantly according to demographic characteristics (age, duration of employment, university graduated from, province of graduation, district of employment, type of school, length of work in the profession). However, a significant difference was found in the gender and participation in in-service training variables. It was determined that the lifelong learning tendencies of the English prospective teachers are at a good level. It was determined that lifelong learning tendencies did not differ significantly according to the variables of age, class, teacher experience, teaching experience school type, and duration of teaching experience. A significant difference was found in the gender variable.
dc.format.extent vii, 102 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Yaşam Boyu Öğrenme
dc.subject Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri
dc.subject Öğretmen Eğitimi
dc.subject İngilizce Öğretmenleri
dc.subject İngilizce Öğretmen Adayları
dc.subject Lifelong Learning
dc.title İngilizce öğretmenlerinin ve İngilizce öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri (Sakarya ili örneği) = Lifelong learning tendencies of English language teachers and prospective teachers in Sakarya University English Language Teaching Program
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yaşam Boyu Öğrenme Bilim Dalı
dc.contributor.author Bekci, Bilge
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/