Açık Akademik Arşiv Sistemi

Başarılı ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin sahip oldukları akademik ve kişilik özellikleri ile değerlerine yönelik bir durum çalışması = A case study for the successful secondary school 8th graders' academic and personal features and their values

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Yusuf Keskin
dc.date.accessioned 2024-01-24T12:36:53Z
dc.date.available 2024-01-24T12:36:53Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Özcan, Nurcan. (2021). Başarılı ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin sahip oldukları akademik ve kişilik özellikleri ile değerlerine yönelik bir durum çalışması = A case study for the successful secondary school 8th graders' academic and personal features and their values. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/101349
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmada, ortaokul sekizinci sınıf düzeyinde öğrenim gören akademik başarısı yüksek öğrencilerin sahip oldukları değerlerin tespiti amaçlanmıştır. Araştırma Kocaeli ili İzmit ilçesinde bulunan bir devlet ortaokulunda 2018-2019 eğitim öğretim yılında 8. sınıf düzeyinde öğrenim gören akademik başarısı yüksek 3 öğrenci, bu öğrencilerin 3 aile bireyi ve 4 ders öğretmeninin katılımıyla sürdürülmüştür. Nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay (durum çalışması) tekniği kullanılarak yapılan bu çalışmada toplanan veriler yarı yapılandırılmış görüşme formları yoluyla elde edilmiştir. Çalışmada kullanılan formlar, araştırmanın amacı doğrultusunda öğrenci, öğretmen ve velilere dönük yarı yapılandırılmış görüşme formları şeklinde uzman görüşü alınarak araştırmacı tarafından oluşturulmuştur. Amaç doğrultusunda daha net veriler elde etmek adına kişilik özellikleri, akademik özellikleri ve değerler temalı derinleştirme soruları yöneltilerek yarı yapılandırılmış görüşme formlarıyla bulgular elde edilmiştir. Elde edilen veriler nitel içerik analizi ve betimsel analize tabi tutularak kodlar ve temalara ulaşılmıştır. Bu veriler tablolar ve görseller yardımıyla betimlenmiştir. Araştırma sonunda, MEB (2018) Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan ve kazandırılması hedeflenen değerler ile araştırmada elde edilen başarılı ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin sahip olduğu değerler karşılaştırıldığında, başarılı ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin insani değerlere orta düzeyin üzerinde sahip oldukları görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Değer, akademik başarı, ortaokul, öğrenci
dc.description.abstract In this study, it was aimed to determine the values of high academic achievement students studying at the eighth grade level of secondary school. The research was carried out with the participation of 3 students with high academic success, 3 family members of these students and 4 lesson teachers studying at the 8th grade level in a state secondary school located in Izmit district of Kocaeli province in the academic year of 2018-2019. The data collected in this study using the case study technique, one of the qualitative research methods, was obtained through semi-structured interview forms. The forms used in the study were created by the researcher by taking expert opinion in the form of semi-structured interview forms for students, teachers and parents in line with the purpose of the study. In order to obtain clearer data in line with the purpose, findings were obtained with semi-structured interview forms by asking deepening questions based on personality traits, academic characteristics and values. The codes and themes were reached by subjecting the obtained data to qualitative content analysis and descriptive analysis. These data are depicted with the help of tables and visuals. At the end of the study, when the values included in the MEB (2018) Social Studies Curriculum and the values aimed to be acquired were compared with the values of the successful middle school 8th grade students obtained in the study, it was seen that successful middle school 8th grade students had human values above the middle level. Keywords: Value, academic achievement, secondary school, student
dc.format.extent iv, 190 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Değer
dc.subject akademik başarı
dc.subject ortaokul
dc.subject öğrenci
dc.subject Value
dc.subject academic achievement
dc.subject secondary school
dc.subject student
dc.title Başarılı ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin sahip oldukları akademik ve kişilik özellikleri ile değerlerine yönelik bir durum çalışması = A case study for the successful secondary school 8th graders' academic and personal features and their values
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Değerler Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Özcan, Nurcan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/