Abstract:
Bu çalışma belediyelerde halkla ilişkilerle ilgilidir. Bu çalışma önemine, araçlarına, yapısına ve sorunlarına göre iki bölüme ayrılmıştır. Birinci bölüm, halkla ilişkilerin farklı tanımları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar, reklam, propaganda ve halkçılık terimleriyle ilgilidir. Halkla ilişkiler sürekli ve organize edilmiş idari bir fonksiyondur. Süreci çift yönlü ve ileri doğrudur. Ayrıca, halkla ilişkilerin kapsamı, nitelikleri ve hedefleri bir yüksek amaca erişmek için faydalanılan araçlar açısından ayrılır. Aynı zamanda halka ilişkilerin dünyadaki tarihi gelişimini ve hııgünkü önemini kapsıyor. İkiiıcİ bölümde, Türkiye Cumhuriyeti Hükümetleri çok partili rejimin yerleşmesinden, hıalı kentleşmeden ve devlet kuruluşlarının düzensizliğinin yol açtığı, devlet ve vatandaşlar arasındaki ilişki problemleri ile karşılaştıktan sonra önemli kararlar alınmıştır. Formalitelerin azalması, yerel yönetimlerde politik tarafsızlığı sağlama hükümet programlarında iki açıdan ele alındığı görülür: Planlan geliştirme ve yıllık programlar. Genelde Türk Halk Yönetimindeki oluşan halkla ilişkiler hizmetlerindeki problemlerin belediyelere yansıdığı kabul edilmektedir. Belediyelerde halkla ilişkilerde başarılı olabilmek için iki önemli noktanın üzerinde durulması gerekir; bütün çalışanların, halka hizmet inancım taşımasının esas amaçları olduğuna inandırılması gerekir. Vatandaşlar yerel ve merkezi yönetimlere daha fazla katılmasının esas hakları ve sorumlulukları olduğu bilincinde olmalıdır.