Açık Akademik Arşiv Sistemi

Makro dönem dayanıklılık antrenmanının amatör futbolcuların fiziksel ve fizyolojik parametrelerine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Zeki Kartal
dc.date.accessioned 2021-04-05T13:31:17Z
dc.date.available 2021-04-05T13:31:17Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.citation İri, Rüçhan. (2000). Makro dönem dayanıklılık antrenmanının amatör futbolcuların fiziksel ve fizyolojik parametrelerine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94019
dc.description.abstract Hızla gelişen ve değişen günümüz dünyasında firmaların yaşamlarını sürdürmeleri için göstermeleri gereken çabanın boyutları giderek büyümektedir. Yine hızlı bir globalleşme ile büyüyen rekabetin üstesinden gelmek için firmaların yönetim biçimlerinde, kalite sistem ve tekniklerinde değişiklikler yapmaları kaçınılmazdır. Hem bir kalite sistemi hem de aynı zamanda bir yönetim sistemi olan Toplam Kalite Yönetimi Sistemi bugün geliştirilen en iyi uygulamadır. Mevcut kalite sağlama sistemlerini tanıtmayı ve sonra da ilaç sektöründeki kalite uygulamalarını incelemeyi hedef alan bu çalışma başlıca dört ana bölümden oluşmaktadır. Çalışma genel kavramların tanıtılmasıyla başlamaktadır. Buradaki amaç çalışmanın temelini oluşturan kavramların baştan açıklanarak çalışmada ifade edilmesi istenenin daha anlaşılır biçimde aktarılmasıdır. Birinci bölümde kaliteyi sağlamaya yönelik sistemler açıklanmıştır. Kalite kontrol uygulamalarından başlanarak bugün kalite konusundaki uygulamalarda gelinen son noktaya kadar olan gelişmeler ayrı ayrı açıklanmıştır. Bu esnada kronolojik düzene özen gösterilmiştir. Kalitenin ve kaliteyi sağlamaya yönelik uygulamaların bu süre içersinde etkisinde kaldığı yaklaşım, felsefe ve teoriler beraberinde işlenmiştir. İkinci Bölümde İlaç sanayiinde kalite sağlama sistemlerinin bileşimini teşkil eden ilaç, ilaç sanayii, kalite ve kalite sağlama sistemleri gibi kavramların ve uygulamaların açıklığa kavuşturulmasından sonra üçüncü bölümünde ilaç sanayiinde kalite sağlamak amacıyla uygulanan zorunlu kuralları içeren GMP (İyi İmalat Uygulamalan)'nin kapsamı ortaya koyulmuştur. Buradaki amaç okuyucuya ilaç sanayiindeki bu uygulama ile çalışmada yer verilen diğer uygulamaları karşılaştırma imkanı vermektir. En son bölümde ise Türk İlaç sektöründe faaliyet gösteren firmaların kalite sistemlerine ilişkin bir araştırma yer almaktadır. Bu araştırmada firmaların kalite anlayış ve felsefeleri ile kalite konusunda yaptıkları ortaya koyulmuştur.Araştırma sonucunda Türk İlaç Sanayiinde faaliyet gösteren firmaların kaliteyi ciddiye aldıkları bu doğrultuda da kaliteye yönelik pek çok faaliyeti yerine getirdikleri ortaya çıkmıştır. Bunda Dünya Sağlık Örgütünün belirlediği ve ilaç sanayii için uygulaması zorunlu olan GMP (İyi İmalat Uygulamaları) kurallarının etkisinin oldukça fazla olduğu düşünülmektedir. Araştırma sonucu olarak ortaya çıkan önemli sonuçlardan biri araştırmaya katılan firmaların sahip oldukları kalite yaklaşımım Toplam Kalite Yönetimi yaklaşımı olarak isimlendirmeleridir. Fakat firmaların kalite anlayış ve felsefeleri, ayrıca bazı kalite uygulamaları ile Toplam Kalite Yönetimi anlayış, felsefe ve uygulamaları arasında tutarsızlıklar bulunmaktadır. Firmalar Toplam Kalite Yönetimi yaklaşımına sahip olduklarını belirtmelerine rağmen kaliteyi "Kalite, spesıfikasyonlara uygunluktur" şeklinde tanımlamaktadırlar. Katılımcılığı ve yaratıcılığı teşvik eden sistemler genellikle firmalarda bulunmamaktadır. Toplam Kalite Yönetimi'nin önemli bir parçası olarak ödül sistemine de firmaların yansı sahip değildir. Sadece yöneticilerini eğitmelerine rağmen Toplam Kalite Yönetimi yaklaşımına sahip olduğunu bildiren firmalar vardır. Bazı firmalar da kaliteden Kalite Kontrol ve Kalite Güvencesi bölümlerini sorumlu tutmaktadır. Buna benzer daha pek çok tutarsızlıklar bu firmaların aslında Toplam Kalite Yönetimi yaklaşımım kavrayamamış ve özümseyememiş olduklarım ortaya çıkarmaktadır. Üaç sektöründe üretim yapan firmaların kaliteyi güvenceye almaya yönelik faaliyetleri yoğun bir şekilde yerine getirmeleri ve kalite için örgütlenme şekilleri göz önünde bulundurulduğunda bu sektördeki firmaların Kalite Güvencesi yaklaşımın uyguladıkları sonucuna varılmaktadır. Bugün kalite kavramında gelinen noktaya bakıldığında ortaya çıkan en çarpıcı sonuç kalitenin müşteri tarafından tanımlandığıdır. Çünkü, müşterinin tanımladığı kalite onun ihtiyaç, istek ve beğenilerini ifade etmektedir. Ürün ve hizmet veren firmaların varlığı isemüşterinin o firma ürününe olan bağımlılığı ile ilgilidir. Dolayısıyla müşteriyi tatmin edecek yani istediği ürünü ve isteyebileceği ürünü zamanında verebilecek sistemlerin firmalara yerleştirilmesi, içinde bulunduğumuz dönemde önemli bir gereklilik halini almıştır. Kalite sağlama sistemlerinden Toplam Kalite Yönetimi Sistemi firmaların yukarıda sözü edilen ihtiyacı karşılayabilecek bir sistemdir. Her ne kadar Kalite Güvence Sistemi de kalitesiz bir ürünün müşterinin eline geçmemesini temin etmek için kurulan bir sistem olsa bile, sonuç olarak insan unsurundan mümkün olan en çok faydayı sağlama bakımından yetersiz bir sistemdir. Dolayısıyla bugün yaşanan şiddetli rekabet ile baş etmede Toplam Kalite Yönetimi Sistemi kadar etkili bir sistem değildir. Çünkü müşterinin istediği ürünü en düşük fiyata, en yüksek verimlilik ve rakiplerden önce piyasaya vermek gerekir. Bu da kalite çabalarına herkesin aktif olarak kanlımı, sadece fiziksel gücüyle değil fikirleriyle, öneriyle, katılımı ile mümkündür.
dc.format.extent VII, 49 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.rights http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject In today's rapidly changing and developing world, survival effort that firms should perform is getting bigger. It is also inevitable to carry out modifications in managing forms, quality systems and technics of firms, in order to be able cope with the competition having a larger scale because of the globalisation. Regarding the selection of a good quality and management system, it is known that the system which conducts firms to success is Total Quality Management System. Total Quality Management System being at the same time a quality system and management system is the best practice developed today. This study aims to promote existing quality systems and then to examine the practices in the pharmaceutical sector is consists of four main chapters. The study starts with the presentation of general concepts. The aim is to describe the concepts the study is based on and make the point that the study aims to put forward easier to understand. The systems to ensure quality are explained in the first chapter. The developments in the field of quality starting from practices of quality control, to the most recent point of developments in the practices regarding quality, are explained one by one respecting a chronological order. The approaches, philosophies and theories which influenced the quality and practices regarding quality are jointly studied. After having clarified the concepts and practices such as medicines, pharmaceutical industry, quality and as quality assurance systems, which constitute the components of quality assurance systems in medicine industry, the scope of GMP (Good Manufacturing Practices) including the necessary rules to comply with in the medicine sector in order to ensure the quality, are brought up in the third chapter. The aim here, is to give to the reader the opportunity to compare the practice in the medicine sector with other applications included in the study.In the last chapter there is a research on quality systems of the firms acting in Turkish medicine sector. In this research it is brought up the firms' philosophy and approaches on quality, and what they have done. As a result of the study it is revealed that the firms acting in the Turkish medicine sector are serious about the quality and carry on lots of activities regarding quality. In this issue, it is understood that the compulsory GMP (Good Manufacturing Practices) rules determined by World Health Organisation have had a determining effect. Another important conclusion revealed by the study is that the firms included in the study name their approach to quality, as the approach of Total Quality Management. However, there are some discrepancies between firms' quality understanding and philosophy, some practices regarding quality and the understanding, philosophy and practices of Total Quality Management. Although firms declare that they adopt the approach of Total Quality Management, they define quality as " guality is the conformity with the specifications". The systems encouraging participation and creativity generally doesn't exist in the firms. Half of the firms have not award system as an important part of Total Quality Management There are firms which declare that they carry on Total Quality Management system since they only implement education of their managers. Some firms see quality as an issue under the responsibility of their Quality Control and Guaranty for Quality departments. These discrepancies and lots of similar ones uncover that these firms couldn't actually conceive and properly understand the approach of Total Quality Management. IX. YflKSKtöRSTİM KDRULu DOKÜMANTASYON MERKEPTaking into consideration that the firms in the medicine sector intensely carry out activities to insure quality and the forms of organisation they adopt to achieve quality we conclude that these firms practise the Guaranty for Quality approach. Taking into account the point reached regarding the concept of quality, the most striking result revealed out is that the quality is defined by the customer. Because, the quality defined by the customer represents her or his own needs, wishes and valuations. The existence of firms providing products and services is attributed to the dependence of the customer on that firms' products. For this reason installing the systems which will be able to provide on time products satisfying the customer which the customer demands or may demand, has become in important necessity. The system of Total Quality Management among systems of Providing Quality is a system which will be able to satisfy the necessity stated above. The system of Guaranty for Quality, although being a system set up to insure prevention of poor quality products to reach the customers, is finally inadequate aiming to benefit form human factor as far as it is possible. As a result, it is not as effective as Total Quality Management system with regard to cope with nowadays' severe competition. Because, it is necessary to provide the products demanded by customer at lowest price, highest effectiveness and before other competitors in the market. This is possible only by the active contribution of all to the effort fot quality, not only with physical power but also with ideas, suggestions and participation.
dc.subject İlaç firmaları
dc.subject Kalite yönetim sistemleri
dc.title Makro dönem dayanıklılık antrenmanının amatör futbolcuların fiziksel ve fizyolojik parametrelerine etkisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.contributor.author İri, Rüçhan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record