Açık Akademik Arşiv Sistemi

Üniversitelerde eğitim denetimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin MEB'de yaralanılma düzeyine ilişkin müfettiş görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Mehmet Durdu Karslı.
dc.date.accessioned 2021-04-05T08:38:28Z
dc.date.available 2021-04-05T08:38:28Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Kanar, H. Mehmet.. (2004). Üniversitelerde eğitim denetimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin MEB'de yaralanılma düzeyine ilişkin müfettiş görüşleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94000
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Anahtar Kelimeler: Eğitim Denetimi, Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri, MEB'de Yararlanılma Düzeyi Bu çalışmanın amacı; üniversitelerde son 10 yılda (1993-2002 yıllarında) eğitim denetimi alanı ile ilgili yapılmış yüksek lisans ve doktora tezlerinin MEB'de yararlanılma düzeyine ilişkin denetmenlerin (Bakanlık Müfettişleri ve İlköğretim Müfettişleri) görüşlerini tespit etmektir. Araştırmanın örneklemini oluşturan Bakanlık Müfettişleri (16) ve İlköğretim Müfettişleri (13) Amaçlı (Kasıtlı) Örnekleme Yöntemi yoluyla, araştırmaya katılan denetmenler Kartopu veya Zincir örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Müfettişlerin algılan Yarı- Yapılandırılmış Görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen 17 soruluk bir görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler İçerik Analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmada aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır; Müfettişlerin üniversite ve Milli Eğitim Bakanlığı arasındaki koordinasyon konusunda olumsuz düşündükleri, üniversite ile Milli Eğitim Bakanlığı arasında yeterli koordinasyon bulunmadığı ve mutlaka bunun ortak çalışma alanları ve farklı projeler oluşturularak geliştirilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. Bakanlık Müfettişleri ve İlköğretim Müfettişleri, eğitim denetimi alanı ile ilgili yapılan araştırmaların sonuç ve önerilerinin yararlanılması konusunda farklı görüşler belirtmişlerdir. Genel itibari ile araştırmaların yararlanılabilir düzeyde olmadıklarını, ancak araştırmaların nitelik açısından geliştirildiği takdirde MEB'de yararlanılabilir düzeye geleceğini düşünmektedirler. Deneklere göre, eğitim denetimi alanında yapılan araştırmaların uygulanabilirliğim engelleyen başlıca nedenleri; "Önerilerin Uygulamaya Geçirilemeyecek Kadar Soyut Olması", "Kurumun Önerilere Ulaşmada Sorunlar Yaşaması", "Önerilerde Kurumun Yapısının Yeterince Dikkate Alınmaması", seçeneklerini işaretledikleri ve ek olarak "Maddi Sıkıntılar", "Personelin Uygulayacak Nitelikte ve Sayıda Olmaması" şeklinde belirtmişlerdir.
dc.format.extent V, 225 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Eğitim denetimi - Yüksek lisans, Doktora, Tez.
dc.subject MEB - Yararlanma.
dc.title Üniversitelerde eğitim denetimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin MEB'de yaralanılma düzeyine ilişkin müfettiş görüşleri
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Kanar, H. Mehmet.
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/