Abstract:
Anahtar Kelimeler: Eğitim Denetimi, Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri, MEB'de Yararlanılma Düzeyi Bu çalışmanın amacı; üniversitelerde son 10 yılda (1993-2002 yıllarında) eğitim denetimi alanı ile ilgili yapılmış yüksek lisans ve doktora tezlerinin MEB'de yararlanılma düzeyine ilişkin denetmenlerin (Bakanlık Müfettişleri ve İlköğretim Müfettişleri) görüşlerini tespit etmektir. Araştırmanın örneklemini oluşturan Bakanlık Müfettişleri (16) ve İlköğretim Müfettişleri (13) Amaçlı (Kasıtlı) Örnekleme Yöntemi yoluyla, araştırmaya katılan denetmenler Kartopu veya Zincir örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Müfettişlerin algılan Yarı- Yapılandırılmış Görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen 17 soruluk bir görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler İçerik Analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmada aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır; Müfettişlerin üniversite ve Milli Eğitim Bakanlığı arasındaki koordinasyon konusunda olumsuz düşündükleri, üniversite ile Milli Eğitim Bakanlığı arasında yeterli koordinasyon bulunmadığı ve mutlaka bunun ortak çalışma alanları ve farklı projeler oluşturularak geliştirilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. Bakanlık Müfettişleri ve İlköğretim Müfettişleri, eğitim denetimi alanı ile ilgili yapılan araştırmaların sonuç ve önerilerinin yararlanılması konusunda farklı görüşler belirtmişlerdir. Genel itibari ile araştırmaların yararlanılabilir düzeyde olmadıklarını, ancak araştırmaların nitelik açısından geliştirildiği takdirde MEB'de yararlanılabilir düzeye geleceğini düşünmektedirler. Deneklere göre, eğitim denetimi alanında yapılan araştırmaların uygulanabilirliğim engelleyen başlıca nedenleri; "Önerilerin Uygulamaya Geçirilemeyecek Kadar Soyut Olması", "Kurumun Önerilere Ulaşmada Sorunlar Yaşaması", "Önerilerde Kurumun Yapısının Yeterince Dikkate Alınmaması", seçeneklerini işaretledikleri ve ek olarak "Maddi Sıkıntılar", "Personelin Uygulayacak Nitelikte ve Sayıda Olmaması" şeklinde belirtmişlerdir.
Description:
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.