Açık Akademik Arşiv Sistemi

Zihinsel engelli çocukların egzersiz öncesi ve sonrası motorik performanslarının karşılaştırılması

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Canan Dinçer Albayrak
dc.date.accessioned 2021-04-05T08:38:19Z
dc.date.available 2021-04-05T08:38:19Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Aygün, Özgür. (2004). Zihinsel engelli çocukların egzersiz öncesi ve sonrası motorik performanslarının karşılaştırılması . (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93972
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Anahtar kelimeler: Öğretilebilir Zihinsel Engelli Çocuk, Motorik Spor Test, Fiziksel Performans. Bu çalışmanın amacı 9-15 yaş gurubu öğretilebilir zihinsel engelli çocukların egzersiz öncesi alman motorik spor test sonuçlan ile 10 haftalık egzersiz sonrası alman motorik spor test sonuçlarının karşılaştırılarak beden eğitimi ve sporun zihinsel engelli çocuklar üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Çalışmaya, Kanada Eğitim Uygulama Okulundan çeşitli türde zihinsel engelli (n=15) öğrenci katılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin; antrenman programı öncesinde yedi farklı ( 20 m sür' at, 400 m dayanıklılık, esneklik, sağlık topu atma, durarak dikey sıçrama, çabuk kuvvet - denge - koordinasyon, çift ayak durarak uzun atlama ) motorik spor testi yapılmıştır. Daha sonra 10 haftalık egzersiz programı sonrası öğrencilere aym yedi farklı motorik spor testleri uygulanarak, ön test sonuçlan ile son test sonuçları araştırmada kullanılmıştır. Elde edilen veriler; Micra Soft firmasının geliştirdiği Excel paket programına yüklendikten sonra, SPSS 7,5 paket programında tanımlayıcı istatistik, Man Whitney U ve Person Corelsyon yöntemiyle analiz edilmiştir. Sonuç olarak; araştırmaya katılan (n=15) zihinsel engelli öğrencinin egzersiz öncesi ve sonrası motorik testlerin sonuçlan karşılaştırdığında; 400 m ve dikey sıçrama sonuçlan arasında anlamlı bir ilişki vardır. Boy, dikey sıçrama, durarak uzun atlama, esneklik, kilo, sağlık topu atma, 20 m sonuçlan arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
dc.format.extent VIII, 70 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Öğretilebilir zihinsel engelli çocuk
dc.subject Motor spor test
dc.subject Fiziksel performans
dc.title Zihinsel engelli çocukların egzersiz öncesi ve sonrası motorik performanslarının karşılaştırılması
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Aygün, Özgür
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/