Abstract:
Anahtar kelimeler: Öğretilebilir Zihinsel Engelli Çocuk, Motorik Spor Test, Fiziksel Performans. Bu çalışmanın amacı 9-15 yaş gurubu öğretilebilir zihinsel engelli çocukların egzersiz öncesi alman motorik spor test sonuçlan ile 10 haftalık egzersiz sonrası alman motorik spor test sonuçlarının karşılaştırılarak beden eğitimi ve sporun zihinsel engelli çocuklar üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Çalışmaya, Kanada Eğitim Uygulama Okulundan çeşitli türde zihinsel engelli (n=15) öğrenci katılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin; antrenman programı öncesinde yedi farklı ( 20 m sür' at, 400 m dayanıklılık, esneklik, sağlık topu atma, durarak dikey sıçrama, çabuk kuvvet - denge - koordinasyon, çift ayak durarak uzun atlama ) motorik spor testi yapılmıştır. Daha sonra 10 haftalık egzersiz programı sonrası öğrencilere aym yedi farklı motorik spor testleri uygulanarak, ön test sonuçlan ile son test sonuçları araştırmada kullanılmıştır. Elde edilen veriler; Micra Soft firmasının geliştirdiği Excel paket programına yüklendikten sonra, SPSS 7,5 paket programında tanımlayıcı istatistik, Man Whitney U ve Person Corelsyon yöntemiyle analiz edilmiştir. Sonuç olarak; araştırmaya katılan (n=15) zihinsel engelli öğrencinin egzersiz öncesi ve sonrası motorik testlerin sonuçlan karşılaştırdığında; 400 m ve dikey sıçrama sonuçlan arasında anlamlı bir ilişki vardır. Boy, dikey sıçrama, durarak uzun atlama, esneklik, kilo, sağlık topu atma, 20 m sonuçlan arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
Description:
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.