Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim okullarındaki Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programlarının karşılaştırmalı bir değerlendirmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Recep Kaymakcan
dc.date.accessioned 2021-04-05T08:38:13Z
dc.date.available 2021-04-05T08:38:13Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.citation Almaz, Recep. (2003). İlköğretim okullarındaki Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programlarının karşılaştırmalı bir değerlendirmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93954
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract DKAB dersinin uygulayıcısı olan öğretmenlere ve Din Eğitimi araştırmacılarına Eski ve Yeni Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programlarını ele alarak özellikle amaçlar ve kapsam yönünden öğrenmek istedikleri farklılık ve benzerlikleri karşılaştırarak tespit etmek için yapılmış bir çalışmadır. Araştırmamızda öncelikle eğitim, öğretim, din eğitimi gibi temel kavramlar ele alınmış, Din eğitiminin genel eğitimdeki yeri ve Türkiye'de örgün din eğitimi faaliyetleri hakkında bilgi verilmiştir. Daha sonra eğitimde program geliştirmenin önemi üzerinde durulmuş, din öğretiminde program geliştirmedeki hedefler ve bu hedeflere etki eden faktörler tespit edilerek din öğretimine özgü program geliştirme modelleri araştırılmıştır. Eski ve yeni DKAB dersi öğretim programlan amaç ve kapsam yönünden hem program öğelerine yönelik teorik olarak karşılaştırılarak değerlendirilmiş, hem de DKAB dersinin uygulayıcısı olan öğretmenlerin programlan karşılaştırarak değerlendirdikleri bir alan araştırması çalışmamız içerisinde yer almaktadır. Çalışmamız dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kavramlar ve din eğitimi, ikinci bölümde eğitim ve öğretimde program ve program geliştirme, üçüncü bölümde Eski ve yeni Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programlanmn karşılaştırmalı değerlendirilmesi yapılmıştır. Dördüncü bölümde de Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programlanmn karşılaştırılması üzerine DKAB dersi öğretmenleri üzerinde yapılmış bir alan araştırmasına yer verilmiştir. Sonuç kısmında ise araştırmamızın neticesinde edindiğimiz bulgulara yer verilmiştir.
dc.format.extent X, 133 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Din
dc.subject Değerlendirme
dc.subject Kültür
dc.subject Ahlak
dc.title İlköğretim okullarındaki Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programlarının karşılaştırmalı bir değerlendirmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Din Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Almaz, Recep
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/