Abstract:
DKAB dersinin uygulayıcısı olan öğretmenlere ve Din Eğitimi araştırmacılarına Eski ve Yeni Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programlarını ele alarak özellikle amaçlar ve kapsam yönünden öğrenmek istedikleri farklılık ve benzerlikleri karşılaştırarak tespit etmek için yapılmış bir çalışmadır. Araştırmamızda öncelikle eğitim, öğretim, din eğitimi gibi temel kavramlar ele alınmış, Din eğitiminin genel eğitimdeki yeri ve Türkiye'de örgün din eğitimi faaliyetleri hakkında bilgi verilmiştir. Daha sonra eğitimde program geliştirmenin önemi üzerinde durulmuş, din öğretiminde program geliştirmedeki hedefler ve bu hedeflere etki eden faktörler tespit edilerek din öğretimine özgü program geliştirme modelleri araştırılmıştır. Eski ve yeni DKAB dersi öğretim programlan amaç ve kapsam yönünden hem program öğelerine yönelik teorik olarak karşılaştırılarak değerlendirilmiş, hem de DKAB dersinin uygulayıcısı olan öğretmenlerin programlan karşılaştırarak değerlendirdikleri bir alan araştırması çalışmamız içerisinde yer almaktadır. Çalışmamız dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kavramlar ve din eğitimi, ikinci bölümde eğitim ve öğretimde program ve program geliştirme, üçüncü bölümde Eski ve yeni Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programlanmn karşılaştırmalı değerlendirilmesi yapılmıştır. Dördüncü bölümde de Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programlanmn karşılaştırılması üzerine DKAB dersi öğretmenleri üzerinde yapılmış bir alan araştırmasına yer verilmiştir. Sonuç kısmında ise araştırmamızın neticesinde edindiğimiz bulgulara yer verilmiştir.
Description:
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.