Açık Akademik Arşiv Sistemi

Beden eğitimi ve spor bölümü sınav paremetrelerinin yeni sistem açısından incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor İ. Tayfun Ulusoy
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:55Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:55Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Sert, Naim. (2002). Beden eğitimi ve spor bölümü sınav paremetrelerinin yeni sistem açısından incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93809
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümlerinde, Yüksek Öğrenim Kurumu tarafından belirlenen sistemle yapılan özel yetenek sınavının, öğrenci seçimindeki faktörünü farklı iki üniversite örneğinde değerlendirmektir. Bu çalışma Ege Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü 'özel yetenek sınavım kazanan 40 bayan, 60 erkek, Sakarya Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü özel yetenek sınavını kazanan 20 bayan, 40 erkek öğrenciyi kapsamaktadır. Bu kapsamda özel yetenek sınavım kazanan öğrencilerin ÖSS puanlan, Özel Yetenek Puanlan, Ortaöğretim Basan Puanlan, Katkılı Ortaöğretim Puanlan, Yerleştirme Puanlan alan ve alan-dışı durumlanna göre karşılaştınlmış ve bu iki üniversitede alan ve alan-dışmdan gelen öğrencilerin dağılımlan incelenmiştir. Bu çalışmada 2000-2001 eğitim ve öğretim döneminde Ege Üniversitesi ve Sakarya Üniversitesi Özel Yetenek Sınav sonuçlan ilgili bölümlerin sekreterliklerinden alınmıştır. Elde edilen veriler SPSS for Windows 10.0 programına aktanlarak Ortalamalar aritmetik ortalama ± standart sapma şeklinde gösterildi. Guruplar arasındaki farklılıklar Sutudent t, Mann Whitney-U ve Ki-Kare testleriyle araştınldı. Test sonuçları % 95 güven aralığında değerlendirildi. Bu çalışmanın sonucunda alan ve alan-dışı kazanan öğrencilerin ÖSS puanlan, Ortaöğretim Basan Puanlan arasında istatistiksel olarak fark yok iken, alandan gelen öğrencilerin Katkılı Ortaöğretim Puanlannın istatistiksel alarak anlamlı bir şekilde, katsayılannın yüksek olması nedeniyle fazla olduğu görülmüştür. Böylelikle alandan gelen öğrencilerin çok düşük Özel Yetenek Puanlanna sahip olmalanna rağmen yerleştirme oranlan yükselmiştir. Alan ve Alan-dışı öğrencilerin her iki üniversitenin giriş oranlanna bakıldığında ise, Ege Üniversitesinde elemeli sistem uygulanmadığından alandan gelen öğrencilerin kazanma oranlanmn yüksek olduğu belirlenmiştir.
dc.format.extent V, 67 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Fiziksel eğitim
dc.subject Sporlar
dc.subject Özel yetenek sınavları
dc.subject Sınav parametreleri
dc.title Beden eğitimi ve spor bölümü sınav paremetrelerinin yeni sistem açısından incelenmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Sert, Naim
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record