Açık Akademik Arşiv Sistemi

Eğitimde özelleştirmeye ilişkin öğretmen görüşleri (Kocaeli örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Mehmet Durdu Karslı
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:53Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:53Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Dabakoğlu, Gülsun. (2002). Eğitimde özelleştirmeye ilişkin öğretmen görüşleri (Kocaeli örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93799
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract Bu araştırma, özelleştirmeyi Türk Eğitim Sisteminin sıkışan finansal ve yönetsel sorunlarını ilgililerin tartışmasına sunmayı ve bu tartışmada ilgililerin kullanımı için veri sunmayı amaçlamaktadır. Araştırma görev yaptıkları eğitim kademesini dikkate alarak eğitimin özelleştirilmesi ile ilgili ilköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin görüşlerini saptamaya, bulundukları eğitim kademesine göre öğretmenler arasında görüş farkının belirlenmesine çalışılmıştır. Araştırmanın evreni Kocaeli İzmit merkez ilçeye bağlı ilk ve ortaöğretim okulları olup, örneklem basit tesadüfi yöntemle seçilmiştir. Veri toplama aracından elde edilen veriler SPSS yöntemi ile çözümlenmiş; crosstab, Anova,ve t-testi teknikleri ile analiz edilmiştir. Analizler sonucu bulunan anlamlı farklar tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Eğitimin özelleştirilmesi konusunda yapılan bu araştırmada kısaca aşağıdaki bulgular elde edilmiştir. 1. Fırsat ve olanak eşitliği ön koşul olmak üzere, devletin koyacağı sınırlar çerçevesinde eğitimde özelleştirme bazı hizmetlerde gerçekleştirilebilir, paralı eğitim uygulaması kısmen olabilir. Eğitim düzeyi değişkenine göre eğitim yüksekokulu mezunlarının lisans mezunlarına oranla paralı eğitim ve özelleştirme uygulamalarına daha olumlu yaklaşmaktadırlar. 2. Eğitimde özelleştirme ilköğretimden sonra kısmen yapılabilir, eğitim sistemini yerelleşmesinin beklenilen sonucu getirmeyeceği düşünülmektedir. 3. Türkiye'de 1980'li yıllarda liberal ideolojinin ekonomi politikalarına yansıması ile özelleştirme de yaygın olarak tartışılmaya başlamıştır. Öğretmenlerin ekonomik anlayışlarına göre özelleştirmeye ilişkin beklentileri ile ilgili olarak, liberal ekonomik anlayışa sahip öğretmenler ile devletçi ve diğer ekonomik anlayışa sahip öğretmenlere göre daha olumlu olduğu saptanmıştır.
dc.format.extent XIII, 142 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Eğitim
dc.subject Türk eğitim sistemi
dc.subject Özelleştirme
dc.title Eğitimde özelleştirmeye ilişkin öğretmen görüşleri (Kocaeli örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı
dc.contributor.author Dabakoğlu, Gülsun
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record