Açık Akademik Arşiv Sistemi

Yönetici tipleri ve iç müşteri tatmini: Bir süpermarket zinciri uygulaması

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Serkan Bayraktaroğlu
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:52Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:52Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Demirci, T. Tamer. (2002). Yönetici tipleri ve iç müşteri tatmini: Bir süpermarket zinciri uygulaması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93795
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract Bir ülkenin ekonomik bakımdan gelişmişlik düzeyini gösteren ölçütlerden biri, o ülkenin ticaretine yön veren pazarlama kurumlarının yapılan ve bu kurumların pazarlama faaliyetlerini yerine getirme dereceleridir. Ülkemizde son yıllarda gözlenen ekonomik ve sosyal gelişmelere paralel olarak yaşanan hızlı şehirleşme ve bunun sonucu büyük şehirlerdeki nüfus artışı, tüketicinin satın alma alışkanlıklarındaki değişiklikler ve çevre çıkarlarının ön plana çıkması gibi hususlar pazarlama kurumlarından biri olan perakendeciliğin gelişimini hızlandırmıştır. Hizmet endüstrisinde özellikle perakendecilik sektöründe çalışanların davranışlarını etkileyen en önemli faktörlerden birisi de çalışanların işlerinden aldıkları tatmindir. İş tatmininin varlığı, işgörenlerde örgütsel bağlılığın artmasından stresin azalmasına kadar birçok olumlu katkılar yapmakta ve genel olarak yapılan işin kalitesini arttırmaktadır. Araştırmanın amacı Türkiye'de hizmet işletmelerinde profesyonel olmayan işlerde çalışanların iş tatminleri üzerinde etkili olan farklı yönetici tiplerinin ve kişisel özelliklerin belirlenmesidir. Yapılan bu çalışmada ilk önce yönetim ve yönetici tipleri üzerinde durulmuş, iş tatmini anlatıldıktan sonra perakendecilik sektörüne değinilmiştir. Yönetici tiplerinin iş tatminine etkisi ülkemizin önde gelen uluslararası zincir mağazalarından birinde yapılan uygulamada elde edilen bulgular ışığında yorumlanmıştır.
dc.format.extent XI, 134 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Yönetim
dc.subject Yönetici
dc.subject İşletme yönetimi
dc.subject İş tatmini
dc.title Yönetici tipleri ve iç müşteri tatmini: Bir süpermarket zinciri uygulaması
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı
dc.contributor.author Demirci, T. Tamer
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record