Abstract:
Milli Eğitimin temel amacı, kişiyi beden, zihin, ahlak, ruh ve sosyal bakımdan sağlıklı yetiştirmektir. Beden eğitimi dersi okullara, bu amaca hizmet etmek için eğitim programlarında eğitimin önemli bir parçası olarak yer almıştır. Türk Milli Eğitim Sistemi'nde ders programlarının, program geliştirme çalışmalarında öğrenci görüşüne yer verilmediği görülmektedir. Halbuki öğrencilerin anaokulundan üniversiteye kadar program geliştirme sürecine katılmaları gerekmektedir. Öğrencilerin kendilerini ve gruplarını incelemeleri, öğretim faaliyetlerinin planlamasına katılmaları, eğitim programlarının gelişimini destekleyici bir süreçtir. Bu araştırmada, beden eğitimi programlarının geliştirilmesinde öğrenci boyutu ele alınmıştır. Bu araştırmanın amacı; ilköğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersinden beklentilerinin etkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklerini oluşturan Gebze ilçesi içindeki sosyo-ekonomik düzeyi farklı bölgelerden seçilen ilköğretim 6. 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören "1 160" öğrenciye anket uygulanmıştır. 35 soruluk ankette, öğrencilerin beklentileri beden eğitimi dersine olan etkilerin saptanması amaçlanmıştır. Beden eğitimi dersine cinsiyetin, yaşın, aile gelir düzeyinin, çevrenin katıldığı etkinliklerin, Beden Eğitimi Öğretmeninin derse verdiği farklı tutumları, dersi ne derece etkilemektetir. Gelecekteki beklentileri nelerdir? Bunların cevabını bulmaya çalıştık. Öğrencilerin cevaplarına göre amaçlanan yorum ve düşüncelere ulaşıldı. VI