Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim okulu öğretmen ve yöneticilerinin bilgi teknolojilerinin takip etme ve kullanabilme düzeyi (Sakarya ili örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Hasan Basri Gündüz.
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:34Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:34Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Kurtoğlu, M. Naci. . (2005). İlköğretim okulu öğretmen ve yöneticilerinin bilgi teknolojilerinin takip etme ve kullanabilme düzeyi (Sakarya ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93673
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır
dc.description.abstract ÖZET Anahtar Kelimeler: İlköğretim Okulu, Öğretmen, Yönetici, Bilgi Teknolojileri Araştırma İlköğretim okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticilerin bilgi teknolojilerini takip etme ve kullanabilme düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, Sakarya ili merkez ilçede bir uygulama yapılmıştır. Bu araştırma betimsel nitelikte bir araştırmadır. Konuyla ilgili literatür taranmış ve bu literatüre dayalı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket uzman görüşleri alındıktan sonra, Sakarya ili Merkez ilçe İlköğretim okullarında 2004-2005 öğretim yılında görev yapan 1000 öğretmene ve 125 yöneticiye uygulanmıştır. Araştırmada verilerin analizinde, Crostabb çapraz tablo, One- Way Anova (Tek Yönlü Anova) teknikleri kullamlmıştır.Araştırmadan elde edilen bulguların, öğretmenlerin ve yöneticilerin bilgi teknolojilerinden haberdar olma ve kullanabilme yeterliklerinin artırılmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırma bulgularına göre öğretmenler ve yöneticiler, bilgi teknolojilerinden pek çoğunu tanımamakla beraber bir çoğunu da kullanamamaktadır. Yani ilkokul öğretmenleri Bilgi Teknolojilerine ilişkin yeterliklerini kıdem ve branş değişkenlerine göre büyük çoğunluğu kendilerini yetersiz olarak değerlendirmişlerdir. Bu düzeyde ciddi bir farklılık gözlemlenmiştir. Çünkü yöneticilerin büyük bir bölümü bu teknolojileri kullanabildiklerini belirtmişlerdir. Bununla beraber yöneticilerin büyük bir çoğunluğu okullarda bilgi teknolojilerinin kullanılmasına yönelik yeterli imkanların var olduğunu söylemesine rağmen, öğretmenlerin büyük çoğunluğu ise bu imkanların yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenlerin ve yöneticilerin, bilgi teknolojilerini takip etmeleri ve kullanabilmeleri için hizmetiçi ve özel öğretim kurumlan ile etkileşimli eğitimler hazırlanmalı ve okullarda gerekli teknoloji altyapısı oluşturulmalıdır.
dc.format.extent VI, 157 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject İlköğretim okulu.
dc.subject Öğretmen - Yönetici.
dc.subject Bilgi teknolojileri.
dc.title İlköğretim okulu öğretmen ve yöneticilerinin bilgi teknolojilerinin takip etme ve kullanabilme düzeyi (Sakarya ili örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Kurtoğlu, M. Naci.
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record