Açık Akademik Arşiv Sistemi

Perakendeci gözüyle dağıtım kanallarınnın sorunları (Dağıtıcı firma seçimi üzerine bir araştırma)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ayhan Serhateri
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:26Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:26Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Rahmani, Abdulzahir. (2004). Perakendeci gözüyle dağıtım kanallarınnın sorunları (Dağıtıcı firma seçimi üzerine bir araştırma). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93601
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET Anahtar Kelimeler: Ticaret, Distribütör, Market, Dağıtım Kanalları Günümüzde dağıtım etkinlikleri işletmelerin ve hatta ekonomilerin gelişmesine katkı sağlayacak, bu gelişimi hızlandıracak büyük bir potansiyel ve yerine getirdiği fonksiyonlar dolaysıyla stratejik öneme sahip olmaktadırlar. Diğer taraftan değişen koşulların etkisiyle dağıtım kanallarının önemi her geçen gün daha da artmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde dağıtım kanallarının tanımı, kavramı ve sistemi hakkında bilgiler verildikten sonra, dağıtım kanalının önemi kısaca anlatılmış ve çalışmanın amacına daha yakın olduğu düşünüldüğünden dağıtım kanallarının pazarlama planlanması içindeki yeri konularında ayrıntılı olarak işlenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde dağıtım kanallarının yapısı,sınıflandınlması ve özellikle aracı kurumlar konularına ayrıntılı olarak yer verilmiştir. Üçüncü bölümde, daha önceki bölümde kısaca anlatılan dağıtım kanalı üyelerinden perakendeciler üzerinde durularak,fonksiyonlarının ayrıntılı olarak anlatılmasından sonra aralarındaki ilişkiler elde edilen bilgiler ölçüsünde anlatılmaya çalışılmıştır. Çalışmanın dördüncü bölümünde ise daha önceki bölümlerde sağlanan bilgiler yardımıyla önce perakendecilik konusu incelenmiş, daha sonra örnek olarak seçilen Adapazarı'nda perakendecilik sektörü ayrıntılı olarak irdelenmiştir. Çalışmanın sonunda yapılabilecek öneriler ortaya konmuştur. Çalışmanın beşinci bölümünde araştırma konusu ele alınmış, Bakkal ve marketlerin dağıtıcı firma seçimindeki davranış biçimleri hakkında anket hazırlanmıştır.
dc.format.extent XI, 120 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Ticaret
dc.subject Distribütör
dc.subject MArket
dc.subject Dağıtım kanalları
dc.title Perakendeci gözüyle dağıtım kanallarınnın sorunları (Dağıtıcı firma seçimi üzerine bir araştırma)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı
dc.contributor.author Rahmani, Abdulzahir
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record