Abstract:
ÖZET Anahtar Kelimeler: Ticaret, Distribütör, Market, Dağıtım Kanalları Günümüzde dağıtım etkinlikleri işletmelerin ve hatta ekonomilerin gelişmesine katkı sağlayacak, bu gelişimi hızlandıracak büyük bir potansiyel ve yerine getirdiği fonksiyonlar dolaysıyla stratejik öneme sahip olmaktadırlar. Diğer taraftan değişen koşulların etkisiyle dağıtım kanallarının önemi her geçen gün daha da artmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde dağıtım kanallarının tanımı, kavramı ve sistemi hakkında bilgiler verildikten sonra, dağıtım kanalının önemi kısaca anlatılmış ve çalışmanın amacına daha yakın olduğu düşünüldüğünden dağıtım kanallarının pazarlama planlanması içindeki yeri konularında ayrıntılı olarak işlenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde dağıtım kanallarının yapısı,sınıflandınlması ve özellikle aracı kurumlar konularına ayrıntılı olarak yer verilmiştir. Üçüncü bölümde, daha önceki bölümde kısaca anlatılan dağıtım kanalı üyelerinden perakendeciler üzerinde durularak,fonksiyonlarının ayrıntılı olarak anlatılmasından sonra aralarındaki ilişkiler elde edilen bilgiler ölçüsünde anlatılmaya çalışılmıştır. Çalışmanın dördüncü bölümünde ise daha önceki bölümlerde sağlanan bilgiler yardımıyla önce perakendecilik konusu incelenmiş, daha sonra örnek olarak seçilen Adapazarı'nda perakendecilik sektörü ayrıntılı olarak irdelenmiştir. Çalışmanın sonunda yapılabilecek öneriler ortaya konmuştur. Çalışmanın beşinci bölümünde araştırma konusu ele alınmış, Bakkal ve marketlerin dağıtıcı firma seçimindeki davranış biçimleri hakkında anket hazırlanmıştır.