Açık Akademik Arşiv Sistemi

Kamu ve özel okul kültürlerinin karşılaştırılması: Sakarya örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Rana Özen Kutanis
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:25Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:25Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Yılmaz, Hüseyin. (2004). Kamu ve özel okul kültürlerinin karşılaştırılması: Sakarya örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93597
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET Anahtar Kelimeler : Kültür, Eğitim, Örgüt Kültürü, Okul Kültürü, Kamu ve Özel Okullar, Sakarya Teknolojinin çok hızlı ilerlediği 21. yy da örgüt kültürünün rolü tüm kamu ve özel kuruluşlar içinde gittikçe daha da önem kazanmaktadır. Örgüt kültürü kurum içindeki personelin sahiplenme duygusunu ortaya koyup, çalışanların bağlılık derecesini ve nihayet verimliliğini arttırdığı için çok önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle kurum ve kuruluşların kültürel yapısının çok iyi bir şekilde bilinmesi, kültürel yapıyı oluşturan tutumların, değerlerin ve sembollerin çok iyi bir şekilde analiz edilerek geliştirilmesi gerekmektedir. Okullar eğitim işlevinin yürütüldüğü çok önemli kurumlardır. Bu nedenle okullar içinde oluşturulan örgüt kültürünün geliştirilmesi, eğitim kalitesini ve sonuçlarını etkileyeceğinden, örgüt kültürü bu kurumlar için çok önemli bir yere sahiptir. Bu araştırma, Sakarya ilinde bulunan ve Türk Milli Eğitim Sistemine bağlı, kamu okulları ile özel okul kültürlerini karşılaştırıp, Sakarya'daki farklı düzeydeki okulların eğitim kalitesinin artmasına katkı sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde eğitimin tanımı, programlan ile Türk Eğitim Sisteminin Tarihsel gelişimi ve yapısı incelenerek eksik ve hatalı yönleri ortaya konmuştur. 2. bölümde ise, örgüt kültürünün tanımı, özellikleri, fonksiyonları ve avantajları ile örgüt kültürü modellerinin ardından, okul kültürünün tanımı ve özellikleri ele alınmıştır. Çalışmanın son bölümünde ise örnek kitle olarak seçilen 6 okula ait örgüt kültürlerinin özellikleri incelenerek, Robbins'in 10 temel kriteri, okulların ikili ve altılı karşılaştinlmasmda uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda ortaya çıkan tabloda Sakarya'da bulunan Türk Milli Eğitimine bağlı kamu ve özel okulların tablo üzerinde karşılaştırılması yapılarak, aralarındaki örgüt kültürü farklılığı düşük, orta ve yüksek şeklinde derecelendirilmiştir. Sonuç kısmında Sakarya'da bulunan kamu ve özel okulların daha iyi bir duruma nasıl gelebilecekleri hakkında bazı öneriler sunulmuştur.
dc.format.extent X, 129 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Kültür- örgüt kültürü
dc.subject Eğitim
dc.subject Okul kültürü
dc.subject Kamu ve özel okullar
dc.title Kamu ve özel okul kültürlerinin karşılaştırılması: Sakarya örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı
dc.contributor.author Yılmaz, Hüseyin
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record