Açık Akademik Arşiv Sistemi

Lise öğrencilerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden beklentileri (Diyarbakır örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Recep Kaymakcan
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:21Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:21Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Kasap, Ali. (2004). Lise öğrencilerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden beklentileri (Diyarbakır örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93561
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET ANAHTAR KELİMELER: Beklenti, ders, din eğitimi Bu araştırma lise öğrencilerinin D.K.A.B'dan beklentilerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu sebeple öğrencilerin D.K.A.B. programı, öğretimi ve süresi ile ilgili beklentileri belirlenmeye çalışılmıştır. Giriş bölümünde araştırmanın konusu, amacı, yöntemi ile ilgili sınırlar belirlendi. Öğrencilerin bu dersten beklentilerini tepsi etmeye yönelik anket uygulaması yapıldı. Bu uygulama 2003-2004 eğitim-öğretim döneminde Diyarbakır il merkezinde bulunan üç genel lise Fatih lisesi, Ziya Gökalp Lisesi, Melik Ahmet Lisesi, Diyarbakır Anadolu lisesi, Diyarbakır Anadolu teknik ve endüstri meslek lisesinde bulunan öğrenciler üzerinde yapılmıştır. Bu öğrenciler araştırmamızın örneklem grubunu oluşturmuştur. Birinci bölümde ise lise öğrencilerinin gelişim basamaklarına yer verildi. İkinci bölümde ise anketten elde edilen verilere yer verilmiştir. Uygulama sonucunda öğrencilerin okul türlerinin, cinsiyetlerinin, sosyo-ekonomik düzeylerinin D.K.A.B'dan beklentilerde etkili olduğu gözlemlenmiştir. Mevcut lise D.K.A.B. programının ve haftalık ders saatlerinin lise öğrencilerinin beklentilerine tam olarak cevap veremediği anlaşılmıştır. Öğrencilere göre D.K.A.B. programının iyileştirilmesi yanında haftalık ders saatlerinin de beklentilere cevap verecek şekilde arttırılması gerekmektedir. Öğrenciler genellikle D.K.A.B. öğretmenleri ile ilgili olumlu kanaat ifade etmişlerdir. Ancak D.K.A.B dersi öğretmenlerinin ders anlatım metotlarında çoğunlukla anlatım yöntemini tercih etmesi, görsel unsurlar, günlük hayattan örneklerle ve dini hikayelerle dersi zenginleştirmede yetersiz oldukları görülmüştür. Sonuç olarak, veriler doğrultusunda D.K.A.B. programının beklentilere uygun olarak yenilenmesi ihtiyacı gözlemlenmektedir.
dc.format.extent VII, 85 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Beklenti
dc.subject Ders
dc.subject Din eğitimi
dc.title Lise öğrencilerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden beklentileri (Diyarbakır örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Din Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Kasap, Ali
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record