Abstract:
ÖZET ANAHTAR KELİMELER: Beklenti, ders, din eğitimi Bu araştırma lise öğrencilerinin D.K.A.B'dan beklentilerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu sebeple öğrencilerin D.K.A.B. programı, öğretimi ve süresi ile ilgili beklentileri belirlenmeye çalışılmıştır. Giriş bölümünde araştırmanın konusu, amacı, yöntemi ile ilgili sınırlar belirlendi. Öğrencilerin bu dersten beklentilerini tepsi etmeye yönelik anket uygulaması yapıldı. Bu uygulama 2003-2004 eğitim-öğretim döneminde Diyarbakır il merkezinde bulunan üç genel lise Fatih lisesi, Ziya Gökalp Lisesi, Melik Ahmet Lisesi, Diyarbakır Anadolu lisesi, Diyarbakır Anadolu teknik ve endüstri meslek lisesinde bulunan öğrenciler üzerinde yapılmıştır. Bu öğrenciler araştırmamızın örneklem grubunu oluşturmuştur. Birinci bölümde ise lise öğrencilerinin gelişim basamaklarına yer verildi. İkinci bölümde ise anketten elde edilen verilere yer verilmiştir. Uygulama sonucunda öğrencilerin okul türlerinin, cinsiyetlerinin, sosyo-ekonomik düzeylerinin D.K.A.B'dan beklentilerde etkili olduğu gözlemlenmiştir. Mevcut lise D.K.A.B. programının ve haftalık ders saatlerinin lise öğrencilerinin beklentilerine tam olarak cevap veremediği anlaşılmıştır. Öğrencilere göre D.K.A.B. programının iyileştirilmesi yanında haftalık ders saatlerinin de beklentilere cevap verecek şekilde arttırılması gerekmektedir. Öğrenciler genellikle D.K.A.B. öğretmenleri ile ilgili olumlu kanaat ifade etmişlerdir. Ancak D.K.A.B dersi öğretmenlerinin ders anlatım metotlarında çoğunlukla anlatım yöntemini tercih etmesi, görsel unsurlar, günlük hayattan örneklerle ve dini hikayelerle dersi zenginleştirmede yetersiz oldukları görülmüştür. Sonuç olarak, veriler doğrultusunda D.K.A.B. programının beklentilere uygun olarak yenilenmesi ihtiyacı gözlemlenmektedir.