Açık Akademik Arşiv Sistemi

Ortaöğretim öğrencilerinin vizyonlarının oluşumunda öğretmenlerin katkı düzeyi : Trabzon İli örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Hasan Basri Gündüz.
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:21Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:21Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Ataman, İrfan.. (2004). Ortaöğretim öğrencilerinin vizyonlarının oluşumunda öğretmenlerin katkı düzeyi : Trabzon İli örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93559
dc.description .Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET Anahtar Kelimeler: Ortaöğretim Okulu, Öğrenci Vizyonu, Öğretmen Katkısı, Vizyon Geliştirme, Vizyon Eğitimi Araştırma ortaöğretim öğrencilerinin vizyon kazanmalarına öğretmenlerin sağladıkları katkı düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, Trabzon ili merkez ilçede bir uygulama yapılmıştır. Bu araştırma betimsel nitelikte bir araştırmadır. Konuyla ilgili literatür taranmış ve bu literatüre dayalı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket uzman görüşleri alındıktan sonra, Trabzon ili Merkez ilçe ortaöğretim okullarında 2003-2004 öğretim yılında görev yapan 269 öğretmene uygulanmıştır. Araştırmada verilerin analizinde, Crostabb çapraz tablo, Faktör Analizi, t-testi, Mann-Whitney U Testi ve One-Way Anova (Tek Yönlü Anova) teknikleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulguların, öğrencilerin vizyon kazanmalarına ve vizyonlarına göre davranışlar göstermelerine öğretmenlerin katkılarının artmasını sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırma bulgularına göre öğretmenler, öğrencilerin vizyonlarına temel oluşturan davranışları değil, vizyonu çevreleyen davranışları daha çok önemsedikleri gözlenmiştir. Bu durum öğrencilerin vizyon kazanmalarına katkı sağlamalarında öğretmenlerin yetersiz kaldığını göstermektedir. Öğretmenlerin, öğrencilerin vizyon kazanmalarına katkı sağlaması için mevcut sistem gözden geçirilmelidir. Öğretmenlerin öğrencilerin vizyonlarının oluşumuna katkı sağlamaları için sorumluluk duymaları sağlanmalı vizyon konusunda gelişimleri desteklenmelidir.
dc.format.extent IX, 208 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Bilgi toplumu ve eğitim - Eğitimde toplam kalite yönetimi.
dc.subject Ortaöğretim - Öğrenci vizyonu - Öğretmen katkısı.
dc.subject Vizyon ve misyon - Geliştirme - Vizyon eğitimi.
dc.title Ortaöğretim öğrencilerinin vizyonlarının oluşumunda öğretmenlerin katkı düzeyi : Trabzon İli örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Ataman, İrfan.
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record