Açık Akademik Arşiv Sistemi

Eğitim Fakültesi öğrencilerinin yaratıcı düşünme düzeyleri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Murat İskender.
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:21Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:21Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Önsarı, Habibe.. (2004). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin yaratıcı düşünme düzeyleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93556
dc.description .Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır
dc.description.abstract ÖZET Anahtar Kelimeler: Eğitim fakültesi öğrencileri, yaratıcı düşünme Hızla gelişmekte ve değişmekte olan dünyamızda değişme ve gelişmeleri takip eden toplumların varlıklarını sürdükleri görülmektedir. Bu değişme ve gelişmelerin temelinde insan vardır. Karşılaştığı bütün zorlukların üstesinden gelmek için çaba harcamak zorundadır. Sorunların üstesinden gelmek, çözüm yolları bulmak hep insanın yaratıcı düşünce gücüne bağlıdır. Özellikle günümüz bilgi toplumunda bu daha da gereklidir. Çünkü insan yaratıcı düşünme gücünü harekete geçirdiği sürece başarıyı elde etmekte, yararlı olabilmektedir. Bu araştırmanın amacı, Sakarya Üniversitesi Eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin yaratıcı düşünme düzeyleri ile yaratıcı düşünmeyi etkileyen etmenlerin belirlenmesidir. Araştırma 2003-2004 öğretim yılında Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesinin 7 farklı öğretmenlik bölümünde öğrenim gören 300 öğrenciden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın verileri, eğitim fakültesi öğrencilerinin bazı kişisel özelliklerinin belirlenmesi için "Kişisel Bilgi Formu" ve "Yaratıcı Düşünce Ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) for Windows 10.0 programı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde istatiksel teknik olarak ikili küme karşılaştırmasında t-Testinden, ikiden çok küme karşılaştırmalarında ise varyans analizinden yararlanılmıştır. Uygulanan varyans analizi sonucunda elde edilen istatistiğin anlamlı bulunması durumunda farklılığın hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek amacıyla Tukey B testi uygulanmıştır. Araştırma sonunda, eğitim fakültesi öğrencilerinin yaratıcı düşünmeye yönelik tutumlarmı etkileyen etmenlerin öğrenim görülen program,öğrenim görülen sınıf, annenin eğitim düzeyi ve babanın eğitim düzeyi ile ilişkili olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak eğitim fakültesi öğrencilerinin yaratıcı düşünme düzeylerini geliştirmede eğitim fakültesi programlarında seçmeli ders olarak yaratıcı düşünme dersi önerisi getirilmiştir.
dc.format.extent V, 77 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Eğitim Fakültesi öğrencileri.
dc.subject Yaratıcı düşünme.
dc.title Eğitim Fakültesi öğrencilerinin yaratıcı düşünme düzeyleri
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Önsarı, Habibe.
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record