Abstract:
ÖZET Bu araştırmada, Çoklu Zeka Kuramı tanıtılmış ve ilköğretimde İngilizce öğretiminde çoklu zeka kuramın uygulanması sonucunda öğrencilerin başarısına ve tutumlarına nasıl etki ettiği incelenmiştir. Çalışmada deneme modeli ve tek grup ön-test, son-test deseni kullanılmıştır. Araştırma Sakarya Üniversitesi Vakfı Özel İlköğretim Okulu'nun 5/A sınıfında okuyan toplam 24 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulamada gelecek zaman yapılarından olan " be going to" yapısı araştırmacı tarafından geleneksel yöntemle, "will" yapısı da yine araştırmacı tarafından Çoklu Zeka Kuramı uygulamaları esas alınarak hazırlanan etkinlikler çerçevesinde anlatılmıştır. Öğrencilerin akademik başarılarının ve derse karşı tutumlarının belirlenebilmesi amacıyla dört hafta boyunca uygulama yapılmıştır. Araştırmada öğrencilere uygulanan bilgi testleri, tutum ölçeği ve zeka ölçeğinden elde edilen bilgiler SPSS paket programı ile değerlendirilmiştir. Ayrıca uygulama derslerinden dördü video çekimine alınmış ve diğer İngilizce öğretmenlerinin görüşleri alınmak üzere izletilmiştir. Bu çalışma ulaşılabilen kaynaklar ve yapılan araştırmalara göre Çoklu Zeka Kuramının İngilizce öğretimi sürecindeki yerini kuramsal ve deneysel olarak inceleyen bir çalışmadır. Araştırma sonucunda, çoklu zeka yöntemi esas alınarak anlatılan derslerin sonucunda öğrencilerin bilgi testinden aldıkları son test sonuçlarının aritmetik ortalamaları göz önüne alındığında Çoklu Zeka uygulamaları ile öğrencilerin daha başarılı oldukları görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin tutum testlerine verdikleri cevaplar dahilinde, Çoklu Zeka uygulamaları ile şekillenmiş derslerin ardından, İngilizce dersini kolay olarak değerlendirmeleri, kendilerini bu derste başarılı olarak görmeleri ve buna paralel olarak sınıf içinde öğretmenleri ile rahat iletişimde bulunmaları bakımdan olumlu tutum geliştirdikleri gözlenmiştir. Anahtar Kelimler: İngilizce Öğretimi, Çoklu Zeka Kuramı, İlköğretim